اهمیت رنگ بندی های مختلف پالت پلاستیکی

یکی از دلایلی که پالت پلاستیکی محبوب شد رنگ بندی آن است، کارخانجات تولیدی برای ممیزی و جدا کردن محصولات خود یا جداسازی مواد اولیه خود، پالت پلاستیکی را در رنگ های متفاوت سفارش می دهند که این رنگ بندی در چیدمان پالت پلاستیکی بسیار کمک کننده و تسهیل دهنده کار انبارداری می باشد و انباردار آن شرکت تولید کننده پالت میتواند براحتی حواله های در خواستی خود را از طریق رنگ بندی پالت ها تشخیص دهد و اینکار عکس العمل و اقدامات انباردار را تسریع می کند. در ادامه با اشاره به کاربرد رنگ بندی پالت های پلاستیکی در صنایع مختلف به اهمیت آن بیشتر می پردازیم ؛


رنگ های متفاوت پالت در یک انبار تولید دارو 


شرکت تولید دارو که بعنوان مثال هشت محصول دارد به شرکت تولید کننده پالت، سفارش هشتصد عدد پالت پلاستیکی می دهد. اما برای جدا سازی محصولات خود هشتصد عدد پالت را در هشت رنگ مختلف سفارش می دهد، به شرح؛ یک صد عدد پالت پلاستیکی سفید رنگ، یکصد عدد پالت آبی رنگ، یکصد عدد پالت زرد رنگ، یک صد عدد پالت پلاستیکی سبز، یکصد عدد پالت پلاستیکی مشکی و همینجور به رنگ های بنفش و صورتی و طوسی و دیگر رنگ ها سفارش میدهد. و پس از تحویل پالت ها در انبار کارخانه پالت ها را از لحاظ چیدمان رنگبندی به شرح ذیل تقسیم می کند. پالت سفید برای داروی انتی بیوتیک، پالت زرد برای سرم ها، پالت آبی برای انبارش مواد اولیه بسته بندی و غیره، پس با این جداسازی و نحوه چیدمان نسبت به رنگ بندی پالت کار انبار دار آن کارخانه نه تنها آسان گردیده است بلکه خطای انسانی کمتری را انجام می دهد چون بعد از یک مدت کوتاه در ذهن انباردارنیز شکل می گیرد که هر پالت به چه رنگی مرتبط با چه محصول می باشد.

مشاوره خرید پالت پلاستیکی تکین پلاست


اهمیت رنگبندی پالت برای یک کارخانه در صنایع بهداشتی 


کارخانه ای تولیدی که خط تولیدشان باید بسیار بهداشتی باشد و باید پالت هایی که داخل سالن تولیدشان می باشد فقط و منحصرا در همان سالن باشد و به هیچ عنوان با پالت های حمل نقلشان در فضای باز و پالت های انبار مواد اولیه جابجا نشود، پس برای اجتناب از این کار می تواند از مزیت رنگبندی در پالت استفاده کند و پالت هایی که می خواهد سفارش بدهد در دو رنگ سفارش می دهد، رنگ آبی تنها برای خط تولیدشان و رنگ مشکی برای فضای باز و مواد اولیه شان. و با قانون گذاری بین کارمندانش که به هیچ عنوان پالت سالن تولید با پالت پلاستیکی انبار مواد اولیه نباید جابجا شود و حتی اگر جابجا شود با توجه به تفاوت رنگ به سرعت متوجه می شوند، پس با یک چیدمان رنگبندی پالت کاملا پالت پلاستیکی در سالن تولید که کار حساسی هست با پالت مواد اولیه تفاوت ایجاد شده است. 

مطالب پیشنهادی: 
سیستم قفسه بندی پالت در انبار
کاربرد پالت های پلاستیکی در پتروشیمی

ویژگی های پالت های پلاستیکی بهداشتی 
طول عمر پالت پلاستیکی چقدر است؟


رنگ بندی پالت و کمک به تفکیک آن ها در مکان های مختلف یک کارخانه


در مواقعی که یک شرکت تولیدی از دو مدل پالت پلاستیکی استفاده می کند، یک مدل از پالت ها، پالت جک خور می باشد و یک مدل دیگر پالت لیفتراکی می باشد. پالت جک خور برای کار در سالن انبار اولیه می باشد و پالت لیفتراکی برای ماشین های پخششان، بنابراین با جدا سازی پالت ها به دو رنگ براحتی می توانند این تقسیم بندی را انجام دهند و هیچ وقت پالت مخصوص انبار مواد اولیه با پالت های ماشین پخش جابجا نشود. 

مطالب پیشنهادی 
تفاوت پالت های جک خور و لیفتراکی
ویژگی های پالت پلاستیکی انبار


جمع بندی
با ذکر این سه مثال اهمیت بالای رنگبندی پالت پلاستیکی مشخص گردید که چه مزایای بسیار زیادی را دارا می باشند. با پیشرفت علم و تکنولوژی و امکان تولید پالت در رنگ های مختلف باعث شد تا کمک شایانی به حمل و نقل و لجستیک دنیا کند.
 

ارسال نظر
verification