طول عمر پالت های پلاستیکی بخش بزرگی از این است که چرا این پالت ها به یک انتخاب محبوب برای به حداکثر رساندن عملیات حمل و نقل تبدیل شده اند. به عنوان یک جایگزین بهداشتی، آسان برای تمیز کردن و سبک وزن نسبت به پالت های چوبی، در بسیار از صنایع مانند داروسازی و خودروسازی مورد تقاضا هستند.

 مسئولین زنجیره تامین به خوبی می دانند که پالت پلاستیکی عمر کاری بسیار طولانی تری نسبت به جایگزین چوبی دارد. با این حال، بسیاری از آنها فاقد جزئیات هستند تا بفهمند که تصمیم خرید پالت در بلندمدت چقدر مقرون به صرفه خواهد بود.

تماس با تکین پلاست

پالت های پلاستیکی چقدر دوام می آورند؟


به طور معمول، پالت های پلاستیکی بین 8 تا 10 سال عمر می کنند که دو برابر پالت های چوبی است. آنها قوی تر و بادوام تر هستند و در نتیجه می توانند آستانه های بسیار بالاتری از سایش و پارگی را تحمل کنند.
به دلایل مختلفی بر اساس نوع مواد پلاستیکی، پالت های پلاستیکی عمر کاری تا 10 برابر پالت های چوبی دارند.
پالت‌های پلاستیکی قالب‌گیری شده با حرارت، استحکام و ساختار خود را در طول عمر 10 ساله حفظ می‌کنند. در واقع، این بدان معنی است که پالت های پلاستیکی برای بیش از 10 سال قابل استفاده هستند.

پالت‌های پلاستیکی برای سفرهای متعدد بدون دفع پس از یک بار مصرف استفاده می‌شوند و زباله‌های بسته‌بندی را که به محل‌های دفن زباله می‌روند از بین می‌برند و آنها را بسیار پایدار می‌کنند، حتی اگر از مواد غیرقابل تجزیه زیستی ساخته شده باشند. 

گزارش بازار جهانی پالت های پلاستیکی تخمین می زند که پالت های پلاستیکی 42 درصد بادوام تر از چوب هستند، که همراه با کاهش وزن بار، هزینه های کلی را تا حدود 50 درصد کاهش می دهد.
پالت های پلاستیکی به صورت حرارتی قالب گیری می شوند تا بتوانند استحکام و ساختار خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

مطلب پیشنهادی :
آشنایی با انواع دستگاه تزریق پلاستیک


آیا پالت های پلاستیکی پوسیده می شوند؟


بر خلاف پالت های چوبی که در صورت قرار گرفتن در معرض عناصر ممکن است تخریب یا پوسیده شوند، پالت های پلاستیکی به سرنوشت مشابهی دچار نمی شوند. غیر معمول نیست که پالت های پلاستیکی در خارج از خانه نگهداری شوند و موادی که از آنها ساخته شده اند در معرض انواع مختلف آب و هوا قرار نگیرند. این ویژگی آنها را به راه حل ایده آل برای هر کسب و کاری با فضای ذخیره سازی داخلی محدود تبدیل می کند.

علاوه بر این، آنها مستعد هجوم نیستند که همچنین عمر پالت ها را طولانی می کند. هنگامی که یک پالت چوبی آلوده می شود، ساختار فیزیکی آن می تواند به سرعت خراب شود و پالت ها را برای هدف نامناسب کند و در نتیجه به طول عمر آن پایان دهد.

انعطاف پذیری آنها در برابر قالب، پوسیدگی و هجوم به این معنی است که پالت های پلاستیکی می توانند طول عمر بسیار طولانی تری داشته باشند، به این معنی که آنها می توانند سرمایه گذاری مفیدتری برای کسب و کار شما باشند.

چند بار می توان از یک پالت پلاستیکی استفاده مجدد کرد؟


همانطور که گفته شد، متوسط طول عمر یک پالت پلاستیکی 8-10 سال است. طول آن معمولاً دو برابر یک پالت چوبی است. این همچنین در تعداد متوسط سفرهایی که این پالت ها می توانند انجام دهند نشان داده می شود.
پالت های پلاستیکی به دلیل دوام زیاد و مقاومت محکم در برابر سایش و پارگی، می توانند تعداد 80-120 سفر را با ظرفیت بار کامل انجام دهند. این بین 4 تا 6 برابر تعداد سفرهایی است که یک پالت چوبی متوسط می تواند انجام دهد، که در حدود 20 سفر است.
بنابراین، برای مشاغل طولانی مدت که حمل و نقل زیادی را انجام می دهند، این احتمال وجود دارد که پالت های پلاستیکی سرمایه گذاری مناسب تری باشند.

با توجه به تمرکز فعلی بر محیط زیست، بسیاری تصور می کنند که پالت های چوبی دوستدار محیط زیست ترین گزینه هنگام انتخاب پالت هستند. با این حال، پالت های پلاستیکی از مواد کاملاً قابل بازیافت ساخته می شوند. این بدان معناست که حتی زمانی که پالت‌های پلاستیکی شما به پایان عمر کاری خود می‌رسند، بازیافت می‌شوند و تاثیر آن بر محیط زیست کاهش می‌یابد.

جمع بندی

همانطور که بحث شد، پالت های پلاستیکی را می توان بین 60 تا 100 بار بیشتر از پالت های چوبی استفاده کرد، به این معنی که در حالی که هزینه اولیه بسیار بالاتر است، سرمایه گذاری به خودی خود پرداخت می شود.
پالت‌های پلاستیکی معمولاً از موادی ساخته می‌شوند که می‌توانند در پایان چرخه عمرشان بازیافت (بازیافت پلاستیک) شوند، به این معنی که علاوه بر ماندگاری طولانی‌تر، گزینه‌ای سازگار با محیط زیست نیز هستند.
 

ارسال نظر
verification