مصرف پالت پلاستیکی در پتروشیمی 

با پیشرفت کشور در زمینه صادرات محصولات به خصوص صادرات محصولات پتروشیمی، نیاز صنعت به بسته بندی مناسب بیشتر و بیشتر شده است. و در خصوص بسته بندی صنعتی اولین و بهترین راهکار پالت می باشد. چون پالت در بسته بندی هم کار حمل نقل را راحت تر میکند و هم تناژ زیادی را میتوان بسته بندی کرد.ضمنا سرعت انبارش و جابجایی کالا هارا به مراتب بالاتر می برد. در حال حاضر اکثر پتروشیمی ها از پالت برای بسته بندی محصولات خود استفاده می‌کنند و تعداد کمی هم از کیسه های بزرگ بنام جامبو بگ استفاده میکنند، که صد البته استفاده از جامبوبگ نسب به پالت موفقیت کمتری داشته و مثل پالت در بسته بندی موثر نبوده است. 


(بارها دیده شده است که یک پتروشیمی بجای استفاده از بسته بندی کیسه ۲۵ کیلوگرم از جامبو بگ‌ استفاده‌ کرده است و‌جامبو بگ را با پالت پلاستیکی جابجا می کند) با یک نگاه سرانگشتی شما به این درک میرسید که تنها تقاضای پالت در صنایع پتروشیمی و در بخش عرضه داخلی هفته ای ۱۵۰ هزار عدد پالت می باشد که حدود ۵۰ هزار عدد هم هفته ای برای بخش صادرات محصولات پتروشیمی نیاز می باشد. یعنی هفته ای ۲۰۰ هزار پالت مورد تقاضای هفته ای در صنایع پتروشیمی می باشد، فلذا ماهانه ۹۰۰ هزار پالت و به عبارتی سالی ۱۱ میلیون پالت تنها نیاز بسته بندی در صنایع پتروشیمی می باشد و این تقاضا سالانه با افتتاح پتروشیمی های جدید بالاتر می رود.( این متن فقط در خصوص تقاضای پالت در صنایع پتروشیمی میباشد و در صنایع تولیدی غذایی و بهداشتی سلولزی انبار ها و ... نمی باشد). اما نکته تاریک این تقاضا این است که ۸۰ درصد این تقاضا پالت چوبی می باشد و تنها ۲۰ درصد از پتروشیمی ها به سمت استفاده از پالت پلاستیکی در بسته بندی خود رفته اند،که این امر باعث ضربه بزرگ به محیط زیست و جنگل ها می شود. 
واقعا مسئولان صنعت و‌معدن و همچنین محیط زیست باید فکر جدی کنند و با یک تصمیم جهادی کمک به روند و‌ گرایش رو به رشد مصرف پالت پلاستیکی کمک کنند.
(تکین پلاست از کمک های صنعت معدن استان قزوین و بخش شهرک صنعتی البرز راضی بوده است و‌همیشه عنوان کرده است که کارکنان آن بخش هر کمکی که توانسته اند انجام میدهند. هر چند با وجود تمام مشکلاتی که در سامانه بهین یاب پیدا شده است).

مطلب پیشنهادی : ویژگی های پالت های پلاستیکی برای صادرات

رایج ترین پالت های مورد استفاده در پتروشیمی


از این رو تکین پلاست در وندور لیست پتروشیمی های معتبر برای تامین پالت می باشد. اگر به سرانه مصرف پتروشیمی ها از نظر استفاده پالت در ابعاد مختلف نگاه کنیم، به نتایج زیر می رسیم؛ 


این آمار از کمترین به بیشترین می رسد:

 

  • - پالت ۱۵۱۱۰۱۳۰ سانتیمتر با وزن ۱۸ کیلوگرم
  • - پالت ۱۵۱۱۰۱۳۰ سانتیمتر با وزن ۱۴ کیلوگرم
  • - پالت ۱۵۱۰۰۱۲۰ سانتیمتر با وزن ۱۳ کیلوگرم
  • - پالت ۱۵۱۱۰۱۱۰ سانتیمتر با وزن ۱۳ کیلوگرم

 

شایان ذکر است که پالت ۱۱۰*۱۱۰ محصولی نوپا در کشور می باشد که بررسی های میدانی حاکی از این دارد که مصرف آن از سایر ابعاد پیشه می گیرد و بیشتر می شود.

پالت های نامبرده شده در تکین پلاست موجود هستند و برای اطلاعات بیشتر هر یک از پالت ها می توانید روی تصویر مورد نظر کلیک کنید :

 

پالت پلاستیکی کد 1010
پالت پلاستیکی کد 1010
پالت پلاستیکی کد 112
پالت پلاستیکی کد 112
پالت پلاستیکی کد 1313
پالت پلاستیکی کد 1313
پالت پلاستیکی کد 1318
پالت پلاستیکی کد 1318

 

مشاهده تمامی پالت های تکین پلاست

 

مزایای پالت پلاستیکی نسبت به پالت چوبی 


با یه مثبت نگری نسبت به افزایش بهای پالت چوبی و یکسان شدن به قیمت پالت پلاستیکی به تدریج پتروشیمی ها درحال گرایش  به استفاده از پالت پلاستیکی دارند. و این توفیق اجباری در خصوص برابری قیمت پالت پلاستیکی و پالت چوبی چند مزیت برای پتروشیمی ها ایجاد کرده است که به شرح زیر است؛

 

مطلب پیشنهادی : پالت های پلاستیکی بهداشتی 

در خصوص مزیت فراوانی پالت پلاستیکی، مدیر عامل یکی از شرکت های پتروشیمی اعلام کرده بودند که بستر و سرمایه مناسب در این خصوص ( تولید پالت پلاستیکی) بدلیل نوپا بودن این محصول نیست و ما بیم این را داریم که با تغییر استفاده پالت چوبی به پالت پلاستیکی به مشکل جدی بخوریم. در این خصوص شرکت تکین پلاست پاسارگاد با سابقه طولانی در خصوص پالت پلاستیکی که یکی از بنیان گذاران ارائه پالت پلاستیکی در ایران می باشد اعلام داشته اند که  در خصوص تامین پالت پلاستیکی از هیچ تلاشی دست بر نمی دارد و تمام توان خود را در راه کمک به صنعت کشور انجام میدهد، رویکرد شرکت تکین پلاست پاسارگاد همیشه علاوه بر درامد زایی، اشتغال جوانان و کمک به پیشرفت صنعت کشور داشته است. و همیشه در ارائه محصولات جدید و راه حل های مناسب در حوزه بسته بندی و پالت پیشگام بوده است.

 

خرید پالت پتروشیمی تکین پلاست 

برای خرید انواع پالت مناسب پتروشمی و دریافت مشاوره پالت مناسب مورد نیاز خود می توانید با تکین پلاست تماس حاصل فرمایید.

تماس با تکین پلاست

 

ارسال نظر
verification