اگر بخواهیم یک پاسخ کلی در جواب سوال " تفاوت پالت جک خور و پالت لیفتراکی چیست؟" بدهیم؛ باید گفت که عمده عتفاوت یک پالت لیفتراکی با یک پالت جک خور اتصال پایه های پالت می باشد. 


اصولا هر پالت پلاستیکی دارای نه پایه می باشد که در پالت های لیفتراکی هر نه پایه به هم متصل شده اند اما در پالت های جک خور، از نه پایه موجود یا بطوری سه پایه سه پایه به متصل شده اند یا نه پایه بصورت مجزا هستند. البته گاها شده است که از نه پایه پالت تنها دو ردیف سه پایه ای از کنار به متصل شده اند. در پالت هایی که نه پایه مجزا می باشند معمولا از هر چهار طرف ورودی جک پالت دارند و جک پالت به راحتی از هر سمتی وارد پالت می شود و می توان پالت را با جک پالت جابجا کرد. اما در پالت هایی که نه پایه به سه دسته تقسیم و به هم متصل شده اند تنها از دو طرف قابل حمل با جک پالت می باشند. در نظر داشته باشید دلیل اتصال پایه ها به هم برای ساپورت پالت و مقاوم کردن آن می باشد و در پالت هایی که تمام نه پایه یا سه تا سه پایه به هم پل زده شده اند و متصل هستند تحمل حمل بار بیشتری دارند و پالت پلاستیکی در فشار بار سنگین احتمال خمش کمتری دارد. و البته در پالت های لیفتراکی معمولا تحمل بار بیشتری را در حالت متحرک دارند، دلیل قدرتنمند بودن این پالت های لیفتراکی وصل شدن پایه های آن از زیر پالت می باشد که‌کمک شایانی را دارند. 
وقتی  یک پالت را پالت جک خور می نامیم این به این معنا نمی باشد که پالت غیرقابل حمل با لیفتراک می باشد، یعنی یک پالت پلاستیکی جک خور هم توان حمل با جک پالت را دارد و هم توان حمل با لیفتراک را دارد. ضمنا یک پالت جک‌خور همچنین می توان با استاکر نیز جابجا گردد اما یک پالت لیفتراکی به هیچ عنوان قابل حمل با استاکر نمی باشد. 


امروزه با پیشرفت تکنولوژی طراحی قالب پالت ها به نحوی می باشد که پالت پلاستیکی لیفتراکی با شید دادن به دهانه ورودی پالت به نحوی شده که یک شیب ایجاد شده و چرخ جک پالت براحتی از آن عبور می کند و وارد پالت می شود. در تکین پلاست از این موارد و تکنولوژی بروز در تولید پالت سود می برد، به نحوی که تمام پالت های تکین پلاست نه تنها پالت لیفتراکی می باشند بلکه پالت جک خور نیز هستند. اما همان پالت های تکین قابلیت حمل با استاکر را ندارند و حتما اگر شما از استاکر استفاده میکنید قبل از خرید پالت پلاستیکی با مشاوران فروش مشورت نموده تا پالت ایده آل تهیه گردد.


برای خرید یک پالت جک خور نمی توان تنها اکتفا کرد به وصل بودن یا وصل نبودن پایه های پالت، زیرا اندازه وسط پالت جک خور نیز مهم می باشد، خیلی از معزلات شرکت ها در زمان تهیه پالت جم خور همین می باشد به همین منظور حتما قبل از خرید ابعاد ستون وسط پالت و فضای ورودی شاخک جک پالت را با ابعاد شاخک های جک پالت بررسی گردد که مشکلی ایجاد نشود و اصطلاحا جک پالت باید فیت پالت شود. 


در اینجا با تصویر پالت لیفتراکی و پالت جک خور توضیحاتی رو بیان می کنیم که راحت تر متوجه موضوع شوید


همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید پشت یک پالت لیفتراکی به نماش آمده که تمام پایه ها به هم وصل شده اند.

 

پالت
 

پالت جک خور که نه پایه آن آزاد می باشد و جک پالت به راحتی عبور میکند
هملنطور که در تصویر مشاهده می کنید عکس از پشت پالت می باشد که هر نه پایه پالت آزاد می باشند:

و تصویر پالت جک خور که نه پایه ان به سه قسمت تقسیم شده اند و هر سه پایه به هم وصل شده اند ضمنا به این مدل پالت ها پالت رانر دار یا پالت تیرک دار نیز می گویند

امیدوارم با توضیحات این مطلب تفاوت پالت پلاستیکی با انواع جک خور بودن، لیفتراکی  و یا پالت استاکر خور را متوجه شده باشید و در صورت سوالات بیشتر می توانید با مشاوران فروش پالت پلاستیکی تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر
verification