طراحی و قالب‌گیری طیف وسیعی از پالت‌های پلاستیکی صنعتی برای طیف گسترده ای از فرآیندهای مدیریت زنجیره تامین وجود دارد
در این مطلب از تکین پلاست تمامی انواع پالت پلاستیکی موجود در بازار بر اساس تمام معیارهای طبقه بندی ممکن آورده شده است از جمله طراحی، کاربرد، ساختار، فرآیند ساخت و سایر جنبه های حیاتی.
 هنگام خرید هر نوع پالت پلاستیکی برای مدیریت زنجیره تامین از این مطلب جامع می توانید به عنوان راهنمای خرید نیز استفاده کنید. همچنین کارشناسان فروش تکین پلاست همیشه در دسترس هستند تا راهنمای شما برای خرید یک پالت پلاستیکی مناسب کار خود باشند.


طبقه بندی پالت های پلاستیکی صنعتی بر اساس طراحی و ساختار


در حالت ایده آل، این طبقه بندی پالت پلاستیکی بر اساس ویژگی های فیزیکی است. اینها ویژگی هایی هستند که می توانید ببینید.

در زیر تعدادی از محبوب ترین انواع پالت پلاستیکی صنعتی آورده شده است:

پالت های پلاستیکی صنعتی انبار


پالت های پلاستیکی انبار به دلیل ویژگی صرفه جویی در فضا در انبار و در حین حمل و نقل محبوب هستند. طراحی قسمت پایین به گونه ای است که می توانید بدون لیز خوردن و افتادن آنها را روی پالت های دیگر قرار دهید.

پالت ها در پیکربندی های مختلف مانند قاب عکس، نوار متقاطع یا 3-رانر در دسترس هستند. این طراحی منحصربه‌فرد حداکثر پایداری را در زمانی که پالت‌ها با یا بدون محصولات روی هم چیده می‌شوند، تضمین می‌کند.

پالت صنعتی

پالت های پلاستیکی قابل استفاده در قفسه (راک پالت)


هنگام حمل بارهای سنگین می توانید روی پالت های پلاستیکی قابل قفسه حساب کنید. آنها دارای قاب عکس یا دونده در پایین برای افزایش استحکام هستند.

ما این پالت ها را به گونه ای طراحی می کنیم که بتوانید به راحتی آنها را بدون افتادن روی یک قفسه قرار دهید. این به دلیل طراحی منحصر به فرد آنها است که کاملاً روی قفسه قرار می گیرند.

با این پالت ها می توانید فضای بیشتری را روی زمین ذخیره کنید. بار قفسه ای نباید از بار نشان داده شده در پالت تجاوز کند.

مطلب پیشنهادی: سیستم قفسه بندی پالت در انبار

پالت


پالت های صنعتی توهم خور


اگر به پالتی نیاز دارید که بتواند فضای بیشتری را در طول سفر پس انداز کند، پالت های پلاستیکی تودرتو بهترین انتخاب هستند. ما این پالت ها را به گونه ای طراحی می کنیم که یک چهارم فضای اشغال شده توسط سایر طرح های پالت پلاستیکی را اشغال کنند.

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، پایه های این پالت های پلاستیکی به داخل یکدیگر می روند. با استفاده از این ها می توانید به راحتی و با هزینه کمتر، پالت های پلاستیکی را مخصوصاً در سفر رفت و برگشت حمل کنید.

به یاد داشته باشید، این قدرت آنها را به خطر نمی اندازد. پالت ها قوی هستند و می توانند بار زیادی را نیز تحمل کنند.

پالت پلاستیکی صنعتی

پالت پلاستیکی درام (پالت بشکه)


هر زمان که می خواهید درام را در هر صنعتی ارسال کنید، اینها بهترین پالت های پلاستیکی برای این کاربرد هستند. پالت های پلاستیکی صنعتی درام به طور منحصر به فردی با چهار حلقه فرورفته مدل طراحی شده اند.

اندازه حلقه فرورفته بسته به اندازه ظرف ممکن است متفاوت باشد. در زیر نمونه ای از پالت درام پلاستیکی آورده شده است:


به عنوان مثال، پالت پلاستیکی درام بالا فقط می تواند چهار درام 55 گالن را حمل کند. این حلقه‌های فرورفته در هنگام ذخیره‌سازی و حمل و نقل، درام‌ها را ایمن می‌کنند.

مطلب پیشنهادی : پالت های پلاستیکی پتروشیمی

به غیر از این 4 نوع پالت پلاستیکی صنعتی، سایرین ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • - پالت های دو طرفه
  • - پالت نه پایه
  • - پالت قاب عکس
  • - سه پالت دونده


جنبه مهم دیگری که برای طبقه بندی پالت های پلاستیکی در نظر می گیرند بر اساس کاربرد آنهاست:

انواع پالت های پلاستیکی بر اساس کاربرد


 از پالت های پلاستیکی در طیف وسیعی از کاربردها در زندگی روزمره استفاده می شوند. به عنوان مثال، ممکن است مواد غذایی، وسایل الکترونیکی و غیره را حمل کنید.

قطعا برای این هر کدام از این کاربردها به پالت های منحصر به فردی نیاز خواهید داشت. که در ادامه به انواعی رایج آنها در صنایع مختلف می پردازیم؛

 

صادرات پالت پلاستیکی صنعتی


این پالت ها از پلاستیک بازیافتی قالب گیری می شوند که مقرون به صرفه است.از این پالت های پلاستیکی صنعتی را فقط برای صادرات طراحی می کنیم. یعنی برای حمل یک طرفه هستند.

بنابراین، استفاده از مواد 100٪ پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یا مواد پلی پروپیلن (PP) هیچ منطق اقتصادی ندارد.

پالت های صنعتی صادراتی ما علاوه بر سازگاری با محیط زیست، بادوام و قوی هستند.

با این حال، برای یک سیستم زنجیره تامین حلقه بسته، می توانید پالت هایی را انتخاب کنید که از مواد پلاستیکی 100٪ بکر HDPE یا PP ساخته شده اند. چنین پالت هایی قوی، بادوام( پالت مقاوم) هستند و سال ها به شما خدمت می کنند.

پالت صادراتی

استفاده از پالت های پلاستیکی در فروشگاه ها


می توانید از پالت های پلاستیکی در خواربار فروشی ها، سوپرمارکت ها یا مغازه ها برای نمایش کالاها/محصولات استفاده کنید. مزیت این فرآیند این است که می‌توانید به راحتی پالت‌ها را با استفاده از لیفتراک جابه‌جا کنید.

پالت در فروشگاه

پالت های پلاستیکی صنعتی کنترل نشت


طراحی این پالت های پلاستیکی با هدف جلوگیری از هرگونه نشت یا نشت در حین ذخیره سازی و حمل و نقل است. می توانید از آنها برای ذخیره و حمل و نقل مواد خطرناک استفاده کنید.

به این ترتیب، مایع روی زمین یا ظرف حمل و نقل نشت نمی کند.

مانند سایر پالت های پلاستیکی صنعتی، این پالت ها دارای طیف وسیعی از اندازه ها و ویژگی های منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال، آنهایی که برای حمل و نقل درام ها استفاده می شوند ممکن است دارای حلقه های فرو رفته باشند.
در اینجا، من مواد 100٪ بکر HDPE را توصیه می کنم. این به این دلیل است که در برابر اکثر مواد شیمیایی مقاوم است و رطوبت کمتری را جذب می کند.

پالت پلاستیکی بهداشتی صنعتی


بهداشت در برخی از صنایع مانند: داروسازی، صنایع غذایی، دارویی و آشامیدنی جنبه اساسی دارد. در حقیقت، پالت های پلاستیکی بهداشتی تر از پالت های چوبی هستند. علاوه بر این، آنها مشمول مقررات سختگیرانه نیستند.
پالت های پلاستیکی بهداشتی صنعتی به راحتی تمیز می شوند و بدون گوشه یا لبه هایی که می توانند کثیفی را جمع کنند. سطح آنها کاملاً صاف است.
علاوه بر این، ممکن است در صورت درخواست، پالت ها را استریل کنیم. این تضمین می کند که پالت ها ایمن هستند و هیچ باکتری را پنهان نمی کنند، بنابراین احتمال عفونت را کاهش می دهد.

پالت بهداشتی

دسته بندی دیگری که برای انواع پالت ها وجود دارد بر اساس مواد اولیه آنهاست ؛


انواع پالت بر اساس مواد اولیه


بسته به نیازهای خاص در صنایع، پالت‌های پلاستیکی را از طیف گسترده‌ای از مواد قالب‌گیری می‌کنیم. به طور معمول، این یک بخش جدایی ناپذیر هنگام توصیف پالت های پلاستیکی است.
بیایید رایج ترین مثال را مرور کنیم. به طور کلی،  از نظر مواد اولیه تشکیل دهنده، دو نوع پالت پلاستیکی داریم:

 

  • - پالت پلاستیکی صنعتی PP
  • - پالت پلاستیکی صنعتی HDPE


در اینجا، شما دو گزینه دارید - مواد اولیه پالت پلاستیکی به دو صورت PP یا HDPE. با این حال، من پالت های پلاستیکی ساخته شده از 100٪ HDPE را توصیه می کنم. این به این دلیل است که PP HDPE گران تر است. از طرف دیگر، می توانید مخلوطی از پلاستیک PP و HDPE را انتخاب کنید. اینها عمدتاً مواد بازیافتی (پلاستیک بازیافتی) هستند.

طبقه بندی پالت پلاستیکی بسته به فرآیند ساخت


به طور کلی، پالت پلاستیکی صنعتی بسته به ماهیت تکنیک ساخت، سه نوع پالت پلاستیکی صنعتی داریم. این شامل:

 

  • - پالت های پلاستیکی صنعتی قالب گیری تزریقی (دستگاه های تزریق پلاستیک)
  • - پالت های پلاستیکی صنعتی قالب گیری شده با باد
  • - پالت های پلاستیکی صنعتی ترموفرم شده

 

پالت های پلاستیکی خاص


 برخی از انواع پالت های پلاستیکی صنعتی را برای کاربردهای خاص طراحی می شوند. این بستگی به نیازهای منحصر به فرد مشتری دارد.


جمع بندی 
همانطور که می بینید انواع پالت پلاستیکی صنعتی در بازار موجود است. بنابراین اینکه کدام یکی متناسب با نیاز شما هستند را حتما از مشاوران و کارشناسان فروش ما در تکین پلاست، پیدا کنید.

ارسال نظر
verification