ویژگی های یک پالت مقاوم چیست ؟

مواد اولیه پالت 

پالت مقاوم‌ باید از ترکیب پلی اتیلن سنگین با گرید ۶۰۴۰ پتروشیمی لرستان تولید شده باشد. چون این مواد بالاترین تحمل مودل خمشی را در بین تمام پلی اتیلن های سنگین دارد. خواص این مواد به گونه ای است که اگر چه ام اف آی(MFI) پایینی دارد و تزریق کردن آن برای هر دستگاهی مناسب نیست و‌فشار زیادی را به دستگاه تزریق پلاستیک وارد می کند اما برای تولید پالت پلاستیکی مقاوم بهترین پیشنهاد می باشد. 

وزن پالت 

پالت مقاوم باید از وزن نسبتا بالایی برخوردار باشد. اگر بین مساحت و وزن پالت یک نموداری ترسیم‌کنیم هر چه مساحت پالت بزرگتر شود باید وزن بالاتری نیز داشته باشد. یک پالت مقاوم در ابعاد ۱۲۰۸۰ حداقل باید یازده کیلو وزن داشته باشد و در ابعاد ۱۲۰۱۰۰ یک پالت مقاوم حداقل باید ۱۳ کیلو وزن داشته باشد. همچنین در ابعاد ۱۳۰۱۱۰ سانتیمتر نیز حداقل ۱۴ کیلو پرن داشته باشد و مهمترین در پالت در ابعاد ۱۱۰۱۱۰ سانتیمتر که به هیچ عنوان نباید زیر ۱۲٫۵ کیلوگرم وزن داشته باشد در غیر اینصورت آن پالت پلاستیکی براحتی شکسته می شود و طول عمرش بشدت پایین می آید و در واقع اصلا پالت مقاومی در برابر شرایط نمی باشد.

تحمل وزن پالت

پالت مقاوم باید توان تحمل بار حداقل ۳۵۰۰ کیلوگرم در حالت ثابت یا اصطلاحا استاتیک را داشته باشد. همچینین باید این پالت در حالت متحرک یا اصطلاحا داینامیک ۱۵۰۰ کیلوگرم تحمل بار داشته باشد.


 یک پالت مقاوم باید در آزمایش پرتاب با اصطلاحا دراپ تست توانی داشته باشد که ترک یا شکسته در آن ایجاد نشود. 


یک پالت پلاستیکی مقاوم باید در زیر آفتاب یا در شرایط سرد یخبندان بدون هیچ فشار و شکستگی عملکرد خوبی داشته باشد..

 

پالت های پلاستیکی مقاوم تکین پلاست 


اکثر پالت های تولید تکین پلاست مقاوم می باشند ، اما برای آشنایی با محصولات و پالت مقاوم دو‌تا از پالت ها با دو ابعاد متفاوت با کاربری های متفاوت را توضیح میدهیم:


پالت کد ۱۳۱۸ یا پالت ۱۳۰٫۱۱۰ هم می گویند، اگر اغراق نکنیم این پالت مقاوم ترین و مستحکم ترین پالت می باشد که دارای ۶ تن تحمل بار در حالت ثابت و ۲٫۵۰۰ کیلوگرم در حالت متحرک را دارد. و مورد دوم که آن هم جزو مقاوم ترین و مستحکمترین پالت ها می باشد پالت کد ۱۲۸۰ یا پالت ۱۲۰،۸۰ می باشد که در حالت ثابت ۵ تن تحمل بار دارد و همچنین در حالت متحرک ۲ تن تحمل بار دارد. در ادامه می توانید با کلیک روی تصویر پالت اطلاعات بیشتری در مورد پالت پلاستیکی به دست آورید.

 

پالت پلاستیکی 1280
پالت پلاستیکی 1280
پالت پلاستیکی کد 1318
پالت پلاستیکی کد 1318

 

مشاهده پالت های پلاستیکی تکین پلاست

خرید پالت مقاوم 

یکی از بیشترین نگرانی های تولیدی های بزرگ و اصطلاحا وسواس آن ها در خصوص خرید پالت پلاستیکی، پرداخت هزینه بالا می باشد، و امروزه با توجه به افزایش قیمت پالت ها دیگر جنس مصرفی به شمار نمی رود و در سیستم های حسابداری کارخانه ها یک محصول سرمایه ای می باشد.


قیمت بالای پالت ها باعث شده که هزینه تمام شده تولیدی ها بالا رفته، و این امر باعث می شود که دنبال جایگیزین باشند و معمولا اولین جایگزینی پالت پلاستیکی استفاده از پالت چوبی می باشد که تولیدی ها گمان میکنند هزینه تمام شده خود را پایین آورده اند، در صورتی که یک شرکت تولیدی که قصد رقابت در بازار را دارد و دیدگاه بلند مدت به حرفه خود داشته باشد مسلما بدنبال خرید پالت پلاستیکی می رود. 


بعد از تحقیق و انتخاب گزینه پالت پلاستیکی نسبت به سایر گزینه های موجود، این صنعتگر مجددا در بلاتکلیفی قرار میگیرد چه مدل پالتی خریداری کند
 یکی از دلایل سرگردانی خریداران پالت در انتخاب، قیمت های آن ها می باشد، چون در این مدل پالت  تنوع قیمتی دارند، بعنوان مثال یک پالت پلاستیکی در یک ابعاد و یک وزن میتواند ۴ مدل قیمت باشد که دلیل این امر بر میگردد به علم پلاستیک و نوع مواد اولیه، پس بهتر است این خریدار پالت ابتدا با یک کارخانه تولیدی تماس بگیرد و اطلاعات خود را کامل کند بجای اینکه با سرچ و جستجوی پالت با اولین شماره تماس بگیرد و ارزانترین مدل را خرید کند که باعث ضرر خریدار می شود و باعث رفتن به عقب و‌عدم‌خرید وی از این محصول شود. 


مثال ۱: برای یک  شرکت تولیدی که پالت مکررا در سالن تولید در حال گردش می باشد یک پالت مقاوم با خلوص بالا نیاز هست
مثال ۲: برای یک شرکت صادراتی یک پالت سبک نیاز هست چون پالت دیگر در گردش تولید آن ها بر نمیگردد
این دو‌مثال نمونه ای کوچک از هزاران نکته در خرید پالت می باشد


امروزه بیشتر ازتولید کننده ها تعداد فروشندگان پالت می باشد که بازار را به تلاطم می کشد و خریدار پالت را گمراه می کند، توصیه محمدرضا کاظمی بعنوان کار آفرین و تولید کننده قطعات پلاستیک از جمله پالت این می باشد که حتما قبل از خرید مطمئن شوید که با تولید کننده ارتباط برقرار کرده اید و سپس مشاوره درست دریافت کنید. 

مشاوره خرید پالت پلاستیکی تکین پلاست


مشاوران شرکت تکین پلاست پاسارگاد همواره سعی بر آن کوشیده اند که صادقانه ترین مشاوره را به تمامی صنعتگران، بازرگانان و ... بدهند که باعث شوند یه خرید خوب و موفق داشته باشند.

ارسال نظر
verification