انواع پالت های پلاستیکی 

امروزه پالت پلاستیکی به عنوان یکی از روش‌های معمول و رایج برای ذخیره سازی و نگهداری مواد گوناگون در صنایع مختلف کاربرد دارد. از آنجا که پالت پلاستیکی کارایی بالایی در انبارها و کارخانجات دارد، تولیدکنندگان به ساخت انواع پالت‌های پلاستیکی با کاربردهای متفاوت روی آورده‌اند. 

مطلب پیشنهادی :
تولید پالت پلاستیکی 
بررسی وزن های مختلف پالت پلاستیکی
ویژگی های پالت پلاستیکی انبار


در این میان یکی از پرطرفدارترین پالت‌های موجود، پالت پلاستیکی مشبک است که کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارد. همانطور که از نامش پیداست، شبکه‌هایی روی سطح این پالت وجود دارد که در صنایع مختلف، کاربردهای گوناگونی دارد.

پالت پلاستیکی مشبک


پالت پلاستیکی علاوه ‌بر وزن سبکی که دارد، توانایی تحمل وزن سنگین بار را نیز داراست. همچنین استحکام و مقاومت بالای پالت پلاستیکی، آن را به ابزاری محبوب در انبارها و کارگاه‌ها تبدیل کرده است که قابلیت جابجایی و حمل و نقل را دارد.
برای اینکه بیشتر راجع به پالت مشبک بدانید، با ما همراه باشید تا به ذکر مزیت‌های آن و جزییات بیشتری از آن بپردازیم.


مزیت‌های پالت پلاستیکی مشبک


پالت پلاستیکی مشبک از شبکه‌هایی روی سطح خود برخوردار است که این شبکه‌ها در صنایع مختلف، کاربرد متفاوتی دارند. زمانی‌که برای نگهداری و ذخیره‌سازی مواد فاسد شدنی، پالت مشبک استفاده می‌شود، وجود این شبکه‌ها به گردش هوا بین مواد کمک می‌کند و از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری می‌نماید. 
برخی مواقع دلیل استفاده از این نوع پالت این است که از جمع شدن آب در داخل آن جلوگیری شود. به دنبال خروج آب داخل پالت، وزن آن کاهش پیدا می‌کند و جابجایی آن راحت‌تر صورت می‌گیرد. کاهش وزن پالت، فشار کمتری به آن وارد می‌کند و طول عمرپالت را افزایش می‌دهد.
پالت‌های مشبک دارای اندازه‌های متفاوتی هستند که هر صنعت با توجه به نیاز خود، اقدام به تهیه مناسب‌ترین نوع آن می‌کند. این ابعاد توسط تولیدکنندگان طوری طراحی شده است که قابلیت حمل و نقل داشته باشند و همچنین با جک پالت یا لیفتراک نیز بتوان آن‌ها را جابجا کرد.

مطلب پیشنهادی: نحوه انتخاب ابعاد پالت پلاستیکی


از آنجا که پالت‌ پلاستیکی مشبک ممکن است در اماکن مرطوب نیز مورد استفاده قرار بگیرد، جنس آن طوری طراحی شده است که در مقابل نفوذ آب مقاومت بالایی دارد و به‌راحتی دچار پوسیدگی نمی‌شود. این ویژگی به افزایش طول عمر پالت نیز کمک بسیاری می‌کند. 


همچنین پالت مشبک در برابر تغییرات دما نیز مقاومت دارد و از بین نمی‌رود. با توجه به قیمت مناسب این پالت و کارایی بالای آن در اغلب صنایع اعم از کارخانجات مواد غذایی، بهداشتی (پالت پلاستیکی بهداشتی) ، دارویی، انبارها و... ،از طرفداران بسیاری برخوردار است.


جمع‌بندی


همانطور که ذکر کردیم پالت‌ها انواع گوناگونی دارند که هر صنعت، با توجه به نوع نیاز خود و کاربرد آن، اقدام به انتخاب و خرید می‌کند. پالت‌های پلاستیکی به‌طورکلی نقش بسیار مهمی در ذخیره‌سازی و نگهداری در انبارها ایفا می‌کنند.
از پرطرفدارترین نوع آن، پالت‌ پلاستیکی مشبک است که در اکثر صنایع و انبارها کارایی دارد. در این پالت‌ها شبکه‌هایی وجود دارد که امکان گردش هوا را ایجاد می‌کند و از فساد موادی که داخل آن قرار گرفته است، جلوگیری می‌کند. همچنین سهولت در بارگیری و بسته بندی پالت مشبک موجب شده است که بسیاری از صنایع برای ذخیره‌سازی مواد خود، به استفاده از آن روی آورند.
 

ارسال نظر
verification