پالت های سبک یکی از محبوبترین پالت‌هایی می باشد که در بین صادرکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب به ویژگی های پالت های صادراتی و به نقش مهم آنها را در زنجیره تامین می پردازیم


دلایل محبوبیت این مدل پالت سبک برای صادراتی

این نوع  پالت پلاستیکی به دلیل سبک وزن بودن هم از قیمت ارزانی برخوردار است که عمده ترین دلیل استفاده از این کالا همین علت می باشد، چون آن شرکت صادرکننده محترم دیگر نمیتواند آن پالت را پس بگیرد و همچنین به دلیل رقابت زیاد در بین صادرکنندگان باید نازلترین و رقابتی ترین قیمت ها رو بدهند ، پس آن شرکت بدنبال پالت ارزان می گردد. 

مطلب پیشنهادی: بررسی وزن های مختلف پالت های پلاستیکی

 

یکی دیگر از مزایای سبک بودن پالت می توان به بخش هزینه های گمرکی و ترخیص کالا در کشور مقصد اشاره کرد، با یک مثال این مبحث روشن تر شود برای شما مخاطبان؛ در کشور عراق و در بحث قوانین وارداتی این کشور، هزینه های ترخیص وارادتی در گمرک را کیلویی حساب می کنند، پس اگر شرکتی از برای صادرات محصولات خود از پالت سبک صادراتی استفاده کند در نتیجه هزینه های گمرکی کمتری می دهد. 
البته در خیلی از کشور هایی که به مراتب از این کشور نامبرده شده پیشرفته تر هستند مبنای هزینه های گمرکی را اینطور حساب نمی کنند، ولی از انجایی که میزان داد و ستد و صادرات اکثر شرکت های ایرانی با کشور عراق می باشد، این مزیت سبک بودن پالت، بسیار حائز اهمیت می شود.


بعضی از صادرکنندگان برای پایین آمدن قیمت محصولات صادراتیشان از پالت چوبی استفاده می کنند که بتوانند قیمت رقابتی به مشتریشان بدهند، اما اگر این مقاله را مطالعه کنند بی شک دیگر از پالت چوبی استفاده نمیکنند و این پالت جدید تکین پلاست پاسارگاد را که هم مقاوم می باشد و هم از قیمت پایین برخوردار هست و‌مخصوص کالاهای صادراتی استفاده می شود، از تکین پلاست پالت خود را تهیه می کنند.


ضمنا یکی دیگر از مزایای استفاده از پالت پلاستیکی سبک مخصوص صادرات این می باشد که در کشور عراق تولید کننده پالت پلاستیکی وجود ندارد و همچنین بدلیل هزینه های بالای برق به صرفه تر می باشد که پالت ها رو از ایران تهیه کنند، پس اگر شرکت صادرکننده از پالت پلاستیکی برای بسته بندی کالای صادراتی خود استفاده کنند، بعنوان یک کالای تشویقی خیلی مناسب می باشد و آن خریدار بیشتر تشویق می شود که بسته بندی پالت پلاستیکی را خرید نماید. 

پالت سبک صادراتی تکین پلاست


شرکت تکین پلاست پاسارگاد چندین نمونه پالت پلاستیکی مخصوص صادرات دارد، اما بدلیل احترام به سلیقه مشتری، جلسات بی شماری را با مهندسین خود برگزار کرد تا یک پالت سبک جدید با طرح و شکل جدید به مشتریان ارائه کند. این پالت سبک که کد ۱۲۱ نامیده شده است ابعاد 15*100*120 سانتیمتر می باشد. وزن ذاتی پالت هفت کیلوگرم می باشد.

پالت پلاستیکی کد 121
پالت پلاستیکی کد 121

 

از دیگر مشخصات این پالت این می باشد که با تمام ابزارهای جابجایی قابل استفاده می باشد. تحمل بار این مدل پالت در حالت متحرک ۱۵۰۰ کیلوگرم می باشد. همچنین این پالت تو هم خور می باشد و در زمانی که استفاده نمی شوند داخل هم میروند و فضای کمی را اشغال می کند.نکته مهم این می باشد که برای استفاده از این پالت باید محصول روی پالت را به همراه پالت تسمه کشی کنند و همچنین اگر شیرینک هم کنند که بسته بندی بسیار قابل اعتمادتر و مطمین تر می باشد.

مطالب پیشنهادی :
تفاوت دستگاه استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک
استرچ پالت نایلونی و کاربردهای مختلف آن
 

فروش عمده این پالت پلاستیکی از اردیبهشت سال ۱۴۰۲ می باشد. همچنین این پالت یک پالت دوقولو دارد که در همین شکل می باشد اما در ابعاد کوچکتر که تمام سلیقه های خریداران پالت پلاستیکی  رو در بر می گیرد . امیدواریم که این خدمت ذره ای به صنعت کشور کمک کند و همچنین به کارخانجاتی که علی رغم شعار های دولت ایران ، هیچ کمکی نمی شوند.

ارسال نظر
verification