تست رنگ پالت پلاستیکی

تست رنگ پالت پلاستیکی
همونطور که در تصویر میبینید یک پالت پلاستیکی با یک‌ مدل قالب با دورنگ‌ متفاوت تولید شده اند، گاها بعضی از مصرف کنندگان پالت اینطور گمان میکنند که پالت پلاستیکی روشنتر با مواد بهتری تولید شده است، در حالیکه که این فرضیه به هیچ عنوان درست نمی باشد و چه بسا که آن پالت روشنتر با مواد ریسایکل شده (بازیافت شده) رنگ روشن تولید شده است. 

 

 

 

علت رنگ های متفاوت پالت های پلاستیکی در یک مدل و قالب چیست ؟

متفاوت بودن پیگمنت مستر بچ ها


از مهمترین دلایل تغییر رنگ پالت مستربچ استفاده شده در پالت می باشد، پیگمنت مستر بچ ها متفاوت هست که این امر باعث بوجود آمدن طیف وسیعی از رنگ ها می شود بعنوان مثال رنگ آبی با پیگمنت های مختلف رنگ های متفاوتی را در پالت پلاستیکی ایجاد می کند. 


در اینجا سوالی که برای اکثر مشریان ایجاد می شود این است  که چرا از یک نوع گرید مستربچ استفاده نمی شود که این تفاوت رنگ ایجاد نشود، شرکت تکین پلاست با توجه به این که برای تولید محصولات خود از جمله پالت پلاستیکی از مستربچ وارداتی کره ای استفاده میکند و بعضا امکان اینکه آن مواد در بازار موجود نباشد، هست بنابراین و به ناچار باید طیف دیگری از مستربچ را برای تولید پالت خود استفاده کند. البته این تنها یکی از هزاران دلیل برای تغییر رنگ در تولید پالت پلاستیکی می باشد.

مطالب پیشنهادی: 
سیستم قفسه بندی پالت در انبار
کاربرد پالت های پلاستیکی در پتروشیمی
ویژگی های پالت های پلاستیکی بهداشتی 
طول عمر پالت پلاستیکی چقدر است؟

 

افزایش دمای سیلندر در فرایند تولید پالت 


گاهی تولید کنندگان دمای سیلندر خود را به دلایل مختلف باید بالا ببرند و این امر باعث تیره شده مستربچ و در نتیجه تغییر رنگ پالت می شود. گاهی راهگاه های(ورودی مواد) یک قالب پالت به دلیل نازک بودن باید دمای سیلندر دستگاه به حدی زیاد می شود که مواد تشکیل دهنده پالت کاملا ذوب می شود که این امر باعث روندگی مواد در قالب پالت می شود. 


در صنعت پلیمر و پلاستیک نکته های بسیار بسیار ریز و درشت می باشد که خوشبختانه شرکت تکین پلاست پاسارگاد با تکیه بر دانش و تجربه خود محصولات با کیفیتی ارائه می کند و به دلیل علاقه به پیشرفت کشور این اطلاعات و نکته ها را در اختیار عموم و دانشجوهای پلیمر و شیمی قرار می دهد. 

رنگ های متفاوت در پالت پلاستیکی
 

ارسال نظر
verification