از آنجایی که پالت های پلاستیکی کاربردهای مختلفی دارند، مهم است که بدانید چگونه آنها را به درستی تمیز کنید. از پالت های پلاستیکی می توان برای نگهداری و حمل دارو، مواد غذایی، مواد شیمیایی و غیره استفاده کرد. آنها سبک، بادوام و مقرون به صرفه هستند و می توانند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری در یک تجارت باشند. با این حال، با توجه به ماهیت محصولاتی که این پالت‌ها روزانه حمل می‌کنند، تمیز کردن و ضدعفونی مناسب آن‌ها نیز اهمیت دارد. 


سه روش برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن پالت پلاستیکی وجود دارد که در ادامه به این سه روش پرداخته شده است:
قبل از روش های تمیز کردن پالت لازم است برای پاک کردن هر گونه گرد و غبار از آن، با دستمال مرطوب روی تمام سطح پالت پلاستیکی خود بکشید. 

  1. تمیز کردن دستی
  2. تمیز کردن با بخار
  3. شستشو با فشار قوی اتوماتیک

 

1. تمیز کردن دستی


همانطور که از نام آن پیداست، می توانید پالت ها را به صورت دستی با آب و شوینده مناسب تمیز کنید. با این حال، قبل از استفاده از آب، ابتدا باید از کمپرسور هوا استفاده کنید تا هرگونه کثیفی، زباله های باقی مانده از محصولات را پاک کنید.

هنگامی که پالت ها عاری از گرد و غبار شدند، می توانید آنها را خیس کنید و از یک شوینده قوی برای تمیز کردن دستی آنها استفاده کنید. این روش ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای تمیز کردن پالت های پلاستیکی است.

مطلب پیشنهادی : کاربرد پالت های پلاستیکی بهداشتی در صنایع


2. تمیز کردن با بخار


چیز دیگری که می توانید از آن استفاده کنید بخارشوی است. گرمای بخار باعث از بین رفتن باکتری ها می شود. مهم است که پالت ها را استریل کنید زیرا ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر باشند. استفاده از دمای بالای 165 درجه فارنهایت می تواند ضدعفونی را تضمین کند.
با استریل کردن پالت از این طریق، همه میکروارگانیسم‌های موجود بر روی سطوح آن‌ها را از بین می‌ رود. این چیزی است که در صنایع مواد غذایی و عملیات دارویی از بالاترین اهمیت برخوردار است.

3. شستشو با فشار قوی اتوماتیک


شستشو فشاری سومین راه برای تمیز کردن پالت ها است. اگر پالت های زیادی دارید و تمیز کردن دستی آنها برای شما دشوار است، این کار موثرتر است. یک روش متفاوت برای تمیز کردن پالت پلاستیکی استفاده از تجهیزات شستشوی خودکار فشار قوی است. این روش احتمالاً مؤثرترین است و برای کسانی که تمیز کردن دستی از نظر فیزیکی دشوار است ایده آل است.

شستشو با فشار قوی همراه با یک شوینده همه منظوره می توانند برای ضدعفونی کردن پالت های پلاستیکی مفید باشد. واشرها در اندازه ها، سرعت و گزینه های آب متفاوت هستند، بنابراین مطمئن شوید که بر اساس تعداد پالت هایی که برای تمیز کردن نیاز دارید، یک روش را انتخاب کنید.
شستن و تمیز کردن منظم پالت ها ضروری است و این سه روش می تواند پالت های طولانی مدت، تمیزتر و بهداشتی تری به شما بدهد.


 
اهمیت تمیز نگه داشتن پالت های پلاستیکی


تمیز نگه داشتن پالت های پلاستیکی بسیار مهم است. زیرا عمر مفید آنها را افزایش می دهد. تمیز نگه داشتن پالت های شما همچنین ایمنی محل کار شما را بهبود می بخشد. تمیز کردن پالت ها به کاهش احتمال شیوع یا آلودگی کالاها کمک می کند. علاوه بر این، پالت های تمیز به یک فضای کاری تمیزتر کمک می کنند..
پالت‌های پلاستیکی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر انواع اصلی مواد شیمیایی مورد تایید مواد غذایی مورد استفاده در ضدعفونی، زمانی که در استحکام معمولی استفاده می‌شوند، مقاومت کنند.

مطلب پیشنهادی: عمر مفید پالت پلاستیکی
ارسال نظر
verification