دوخت پالت
معمولا افرادی که پالت پلاستیکی خریداری میکنند ممکن است خط ها و یا گاها ترک هایی در بعضی از قسمت های پالت ببینند و سریعا ذهن هایشان به انحراف کشیده می شود و تصور میکنند که آن پالت با مواد خوب و درجه یک توسط تولید کننده پالت پلاستیکی تولید نشده است، به همین دلیل در این مقاله از تکین پلاست قصد داریم به اختصار توضیحی در خصوص پدیده خط دوخت پالت را بدهیم که شاید بعضی از گمان ها را از ذهن مصرف کنندگان پالت برطرف کنند.

 

دلیل اهمیت دوخت پالت در پالت های پلاستیکی چیست ؟

 

همونطور که در تصویر مقابل مشاهده می فرمایید خط دوخت روی سطوح مشخص می باشد. این اصطلاح خط دوخت که معمولا در قطعات پلاستیکی دیده می شود، سوال و اما و اگر های فراوانی دارد.

لازم به ذکر است که بسیاری از کارخانه های پالت پلاستیکی و دیگر قطعات پلاستیک با این پدیده علمی آشنا نیستند.

 

خط دوخت پالت چگونه ایجاد می شود؟

 

خط دوخت از حبس گاز مواد در داخل قالب پالت بوجود می آید و در واقع از فرایند تزریق ایجاد می شود. زمانی که مواد اولیه به داخل دستگاه ریخته میشود و‌پس از ذوب و دیگر فرایند ها مواد مذاب پلاستیک وارد قالب پالت پلاستیکی می شوند و بعد از پر شدن قالب این مواد سریعا باید خنک شوند که به شکل قطعه مورد دلخواه شود، این فرایند تبدیل مواد مذاب به قطعه جامد سبب بوجود آمدن گازهایی از محل پیوند مواد در داخل قالب پالت می شود و خط هایی در سطح پالت و گاها ترک هایی در سطح پالت پلاستیکی ایجاد می کند که اصطلاحا خط دوخت پالت می نامند.

برای جلوگیری از این پدیده راهکارهایی وجود دارد که‌ شرکت تکین پلاست به بکار بردن آنها سعی دارد تا خط دوخت پالت ها را  به حداقل برساند اما باز هم ممکن است این اتفاقات پیش بیاید.
یکی از راه های تجربی که علمی نیست اما بازخورد های خوبی داشته است، ایجاد کردن راه هوا در قالب می باشد به این صورت که قسمتی از پالت را راه برش زده که آن گاز بوجود آمده از آن قسمت خارج شود.

مطالب پیشنهادی: 
سیستم قفسه بندی پالت در انبار
کاربرد پالت های پلاستیکی در پتروشیمی
ویژگی های پالت های پلاستیکی بهداشتی 
طول عمر پالت پلاستیکی چقدر است؟

خط دوخت پالت پلاستیکی

ارسال نظر
verification