وقتی بیشتر مردم به پالت فکر می کنند، پالت چوبی است که به ذهن می رسد. در واقع، بیش از 90 درصد از بازار پالت امروزه از پالت های چوبی تشکیل شده است. اگرچه پالت های ساخته شده از پلاستیک نیز برای خرید در دسترس هستند، بسیاری از مردم با این نوع ناآشنا هستند و تصور می کنند که آنها یک اختراع نسبتاً جدید هستند. در واقع، پالت پلاستیکی دارای تاریخچه ای هستند که به بیش از 50 سال قبل بازمی گردد، و در طول زمان به تکامل خود ادامه داده اند و ارزش فزاینده ای را به کاربران ارائه می دهند. بطورکلی امروزه با شنیدن خرید پالت، پالت های پلاستیکی یاداوری می شود.

**تکین پلاست یکی از با سابقه ترین تولیدکنندگان پالت پلاستیکی در ایران است که با مواد اولیه با کیفیت انواع مختلف پالت را تولید می کند. شما می توانید برای ثبت سفارش پالت مورد نظر خود از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید**

تماس برای خرید پالت پلاستیکی


پالت های اولیه


زمان ساخت اولین پالت پلاستیکی کاملاً مشخص نیست، اما تصور می‌شود که آغاز تاریخ پالت پلاستیکی به پس از جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد، زمانی که آنها توسط مغازه‌های پلاستیکی منفرد ساخته شدند.

صنایع رابینسون یکی از این فروشگاه‌های اولیه پلاستیک بود - در سال 1947 تأسیس شد. مالک آن، فرد رابینسون، قبلاً در توسعه فوم پلی‌استایرن کار کرده بود و در دهه 1950 محصولات گرمافرم شده را تولید می‌کرد. اطلاعات ارائه شده در وب سایت این شرکت نشان می دهد که صنایع رابینسون در دهه 1960 پالت های پلاستیکی تزریقی می ساخت.

پالت پلاستیکی دهه 1960


مطمئناً، دهه 1960 دورانی بود که شواهدی از ثبت اختراعات مربوط به پالت های ساخته شده از پلاستیک در مجلات تجاری منتشر شد.

در مجله Modern Materials Handling Magazine که در سال 1964 منتشر شد، به پالت های تقویت شده با فایبر گلاس ساخته شده از پلاستیک اشاره شد.

شواهد به دست آمده از پتنت های منتشر شده در این زمان نشان می دهد که پالت ها از انواع مواد پلاستیکی از جمله ورق های پلاستیکی ساخته شده اند. علاوه بر این، تاریخچه پالت پلاستیکی نشان می دهد که در طول دهه 1960، قالب گیری دمشی و قالب گیری تزریقی برای تولید پالت پلاستیکی استفاده می شد. روش‌های دیگری از جمله قالب‌گیری فشاری، قالب‌گیری فوم ساختاری، قالب‌گیری چرخشی و شکل‌دهی حرارتی شروع به ظهور کردند.

PDQ Plastics در این زمان شروع به ساخت پالت‌های بادوام از پلاستیک کرد، از جمله پالت Super D که در آن دوران از هر پالت پلاستیکی دیگری در بازار قوی‌تر بود.

شرکت Engineered Polymers (EPC)، مستقر در مینه‌سوتا، همچنین شروع به تولید پالت‌های فوم ساختاری در اواخر دهه 1960 کرد.

پالت پلاستیکی دهه 1970


با اشاره به دهه 1970، شرکت های بیشتری وارد بازار پالت پلاستیکی شدند.

در سال 1972، آرمین ترمودینامیک از قالب گیری چرخشی برای ایجاد پالت در کارخانه خود در اوکلاهاما استفاده کرد. تقریباً در همان زمان، شرکت مناشا (ORBIS) پالت پلاستیکی Convoy خود را راه‌اندازی کرد، همانطور که Horizon Plastics از کوبورگ، انتاریو، کانادا، پالت‌های ساخته شده از فوم ساختاری را ایجاد کرد.

شرکت هایی که شروع به استفاده از پالت پلاستیکی اولیه برای ذخیره و حمل اقلام کردند، شرکت هایی بودند که در بخش های غذا و نوشیدنی و همچنین صنایع خودروسازی و فرآوری دارویی کار می کردند.

تعدادی از رویکردهای تولیدی استفاده شده برای پالت

 
تولیدکنندگان پالت پلاستیکی در این دوره از تعدادی از رویکردهای تولیدی، از جمله قالب‌گیری فشرده، شکل‌دهی حرارتی، قالب‌گیری چرخشی و قالب‌گیری فوم ساختاری استفاده کردند. علاوه بر PDQ Plastics، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان اولیه، Engineered Polymers Corporation (EPC) از Mora، مینه‌سوتا بود که گفته می‌شود پالت‌های فوم ساختاری را در اواخر دهه 1960 ساخته است. در اوایل دهه 1970، شرکت های زیادی برای تولید پالت پلاستیکی وارد شدند. آرمین ترمودینامیک تولید پالت های پلاستیکی را با قالب گیری چرخشی در سال 1972 در کارخانه Broken Arrow، اوکلاهاما آغاز کرد. در همان سال. شرکت مناشا (ORBIS) اولین بار با عرضه پالت پلاستیکی Convoy وارد بازار پالت پلاستیکی شد. یکی دیگر از تولیدکنندگان اولیه پالت فوم ساختاری Horizon Plastics از کوبورگ، انتاریو، کانادا بود. کاربردهای اولیه شامل خودروسازی، مواد غذایی و فرآوری دارویی بود.

البته، در دهه‌های بعد، پیشرفت‌ها همچنان به افزایش دامنه عملکرد و ارزش ارائه شده توسط پالت‌های پلاستیکی در زمینه‌هایی مانند افزایش سفتی، استحکام و دوام، کاهش وزن، ترکیبات طراح، رابط بهتر تجهیزات جابجایی مواد، ادامه می‌دهند. ملاحظات ایمنی مواد غذایی و سایر ویژگی ها PackagingRevolution به طور منظم در مورد این تعهد مداوم به بهبود محصول و فرآیند گزارش می دهد. چنین تغییراتی حداقل تا حدودی ناشی از تقاضای یک محیط زنجیره تامین در حال تغییر بوده است، محیطی که در سال‌های آینده به شکل‌دهی جهت طراحی پالت‌های پلاستیکی و خدمات ادامه خواهد داد.

پالت پلاستیکی در سال های اخیر


با گذشت زمان، پالت های پلاستیکی بیشتر توسعه یافته اند تا به مصرف کنندگان ارزش و عملکرد بالاتری ارائه دهند. پالت پلاستیکی امروزی بسیار قابل اعتماد، مستحکم و محکم است و دوام بیشتری نسبت به نمونه چوبی خود دارد. مصرف‌کنندگان بیشتری این نوع پالت را انتخاب می‌کنند، زیرا از نظر ملاحظات ایمنی نیز امتیاز بالایی کسب می‌کند، به‌ویژه هنگام جابجایی و نگهداری غذا، نوشیدنی یا دارو.

ارسال نظر
verification