در حالی که همیشه مقداری ضایعات محصول پس از فصل برداشت میوه وجود خواهد داشت، آن دسته از تولیدکنندگانی که به طور مداوم موفق هستند آن‌هایی هستند که می‌توانند آسیب را به حداقل رسانده و بازده را به حداکثر برسانند و اطمینان حاصل کنند که محصول در شرایط مناسب به مقصد می‌رسد. 
انتخاب صحیح سبد های پلاستیکی میوه، تفاوت قابل‌توجهی را برای حفظ یکپارچگی کیفیت میوه از زمان برداشت و فراتر از آن ایجاد خواهد کرد. 

مزایای استفاده از جعبه / سبد پلاستیکی در جابجایی میوه ها


حفظ یکپارچگی در هر مرحله 


از لحظه‌ای که دانه‌ها برای اولین بار در زمین کاشته می‌شوند، تا لحظه‌ای که محصول میوه در قفسه سوپر مارکت قرار می‌گیرد، تفکر و مراقبت باید به هر فرآیند مختلف داده شود. میوه به طور متوسط ۶۵ تا ۹۵ درصد آب دارد. فرآیند پوسیدگی را تسریع می‌کند. دست زدن بدون درد هنگام کندن پوست می‌تواند باعث کبودی و شکاف داخلی شود که منجر به از دست رفتن آب نیز می‌شود. 


جمع‌آوری میوه برای تشویق تنفس 


تنفس یک فرآیند طبیعی در میوه است که چرخه زندگی خود را طولانی می‌کند. هرچه میوه بیشتر بتواند به تنفس ادامه دهد، محصول شما در شرایط خوبی باقی می‌ماند. در طول تنفس، گلوکز با استفاده از اکسیژن به دی‌اکسید کربن و آب تبدیل می‌شود. هنگامی که تمام گلوکز در یک گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، میوه دیگر نمی‌تواند انرژی تولید کند در نتیجه دیگر پایدار نیست. شروع به کاهش و زوال می‌کند. 
انتخاب اندازه صحیح جعبه پلاستیکی برداشت میوه برای تشویق شرایط عالی برای تنفس ضروری است. 


۱. منبع هوای خوب 


تهویه ضعیف، تامین هوایی را که می‌تواند پس از چیده شدن به میوه برسد، محدود می‌کند. اگر میوه بیش از حد سفت شده باشد، یا در نوع نادرست ظرف باشد، در این صورت منبع هوا به طور یکنواخت در طول برداشت توزیع نمی‌شود. در نتیجه، تخمیر شروع می‌شود که منجر به فساد زودرس میوه می‌شود. به همان اندازه، عدم تهویه، تجمع کربن دی‌اکسید را ایجاد خواهد کرد، که به فرآیند از بین رفتن نیز کمک می‌کند. 


۲. هوای مرطوب 


هنگامی که یک محصول برداشت می‌شود، شروع به از دست دادن آب می‌کند، که منجر به انقباض و کاهش وزن می‌شود. نرخ اتلاف تحت‌تاثیر فشار بخار آب در داخل محصول و رطوبت در هوا قرار می‌گیرد. بنابراین مهم است که جعبه‌های چیدن میوه در یک محیط سرد و مرطوب ذخیره شوند. 


۳. دمای پایدار 


دمای بالا روند تنفس را تسریع خواهد کرد و فساد را تسریع خواهد کرد. اگر دما به ویژه بالا باشد، آنزیم‌های موجود در میوه تجزیه می‌شوند و تنفس متوقف می‌شود. دمای ذخیره‌سازی به محصول منحصر به فرد بستگی دارد، اما به عنوان یک اندازه‌گیری موقت در طول زنجیره تامین، هرچه خنک‌تر باشد، بهتر است. 


تاثیر استفاده از ظروف نامناسب بر میوه 


در طول برداشت، ضروری است که جعبه‌های مناسب برداشت میوه انتخاب شود تا از آسیب رساندن به میوه، هم در طول دوره برداشت و هم در طول حمل و نقل، اجتناب شود. 
یک سبد چیدن میوه با دسته بهترین روش برای فرآیند چیدن میوه است. هر چه محصول کم‌تر مورد استفاده قرار گیرد، فرصت کمتری برای وقوع آسیب وجود دارد. 


جنس: جعبه‌های پلاستیکی محکم و بادوام برای میوه‌چینی مناسب‌تر از جعبه‌های چوبی هستند که می‌توانند شکافته شوند، خرد شوند، لبه‌های تیز یا میخ‌های بیرون زده داشته باشند که می‌توانند هنگام چیدن میوه به آن آسیب برسانند. جعبه های پلاستیکی در داخل صاف هستند و دارای طراحی سوراخ شده برای حرکت هوا و رطوبت هستند.


اندازه و توانایی روی هم چیدن: میوه ها را نباید در ظروف عمیق انباشته کرد. در عوض، یک جعبه چیدن را انتخاب کنید که برای اندازه و حجم محصول مناسب باشد، بیش از حد آن را پر نکنید و فضای خالی را برای تهویه روی هم بگذارید. پس از انباشته شدن، بار باید محکم و محکم باشد و بتواند در برابر حرکت حمل و نقل بدون واژگونی و ریختن محتویات آن مقاومت کند.


نظافت و بهداشت: هنگامی که سال به سال استفاده می شود، آلودگی می تواند ظروف را تحت تأثیر قرار دهد. جعبه‌های میوه‌چینی شما باید ساختاری تمیز، صاف و قابل شستشو داشته باشند که می‌توان آن را در پایان هر برداشت کاملاً تمیز کرد تا آلودگی سال بعد از بین برود.


محافظت در حین حمل و نقل: جعبه های میوه چیدن در محافظت در حین حمل و نقل نقش مهمی دارند. هنگامی که محصول در کامیون ها بارگیری می شود، در طول سفر، آسیب می تواند در نتیجه لرزش جاده، تهویه ضعیف و کنترل دما به دلیل الگوهای انباشته ضعیف که جریان هوا را مسدود می کند، رخ دهد.
در حالی که همیشه نمی‌توانید خطای انسانی یا تهدیدهای خارجی مانند خرابی را کاهش دهید، اطمینان از اینکه میوه تا حد امکان با همدلی بسته‌بندی می‌شود به به حداقل رساندن زیان کلی و به حداکثر رساندن سود در هر برداشت کمک می‌کند.


در تکین پلاست می توانید با گرفتن مشاوره قبل ازخرید، سبد پلاستیکی مناسب برای محصول خود اطمینان حاصل کنید.
 

ارسال نظر
verification