در هر صنعتی، ذخیره سازی و حمل و نقل کالا به همان اندازه که تولید جزء جدایی ناپذیر عرضه است. در نتیجه، صنایع اغلب تلاش بیشتری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که کالاهای تولیدی به راحت ترین شکل ممکن به اهداف خود می رسند. انواع مختلفی از ابزار ها برای جابجایی و حمل و نقل ایمن کالا مانند پالت پلاستیکی ، سبد پلاستیکی و ... استفاده می شود.

جعبه ها یا سبدهای پلاستیکی همیشه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از این فرآیند عرضه بوده و صنایع مختلف را تامین می کند و محصولات را در شرایط خوبی به بازار حمل می کند. بنابراین، در اینجا نگاهی به برخی از صنایع و بخش‌هایی می‌اندازیم که در آن‌ها ممکن است از جعبه‌های پلاستیکی در فرآیند عرضه روزانه استفاده شود:

لبنیات


در تمام طول این مدت، جعبه های شیر به عنوان ابزار بسیار مهمی برای عرضه قوطی ها و بسته های شیر در شهرها و شهرستان ها عمل کرده اند. آنها همچنین حمل موثر شیر را در فواصل طولانی، محکم نگه داشته و از ریختن آن جلوگیری می کنند. در حالی که قبلاً از جعبه‌های چوبی و مقوایی در این صنعت استفاده می‌شد، جعبه‌های پلاستیکی به دلیل وزن سبک و ساختار انعطاف‌پذیری که دارند امروزه محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. جعبه های پلاستیکی شیر که معمولاً از پلی اتیلن ساخته می شوند، در برابر شستشوی مکرر مقاوم هستند و از بهداشت بیشتر در فرآیند عرضه اطمینان می دهند.

کشاورزی


جعبه های پلاستیکی نقش مهمی در صنعت کشاورزی دارند و فرآیند حمل و نقل بهداشتی و کارآمد را تسهیل می کنند. اینها جایگزین های مناسبی برای همتایان چوبی و مقوایی سنتی خود هستند زیرا جعبه های پلاستیکی در برابر رشد قارچ ها در داخل آنها مقاوم هستند. در نتیجه، سطل ها و جعبه های پلاستیکی به طور گسترده ای برای حمل و نقل محصولات کشاورزی و همچنین خاک و بذر در مقیاس بزرگ انتخاب می شوند. علاوه بر این، جعبه های پلاستیکی همچنین در برابر شرایط آب و هوایی شدید مقاوم هستند که به حمل و نقل ایمن محصولات کشاورزی فاسد شدنی کمک می کند. ماهیت محصولات حمل شده در کشت و صنعت مستلزم مراقبت بیشتر از نظر بهداشتی و نگهداری مناسب است. پلاستیک به عنوان یک عنصر باعث افزایش کارایی در حمل و نقل و عرضه این محصولات می شود.

صنعت ماهیگیری


شیلات از جعبه های پلاستیکی و همچنین وان های پلاستیکی ماهی و جعبه های یخ برای جلوگیری از تلف شدن ماهی در حین حمل و نقل استفاده می کنند. پلاستیک به‌عنوان یک رسانای ضعیف گرما و یک عنصر انعطاف‌پذیر در برابر باران و سایر شرایط آب و هوایی سخت، از یخ درون جعبه‌ها و ظروف در برابر ذوب شدن محافظت می‌کند و اطمینان می‌دهد که ماهی‌های ذخیره شده در داخل آن حتی پس از حمل و نقل در فواصل طولانی تازه هستند. علاوه بر این، جعبه های پلاستیکی نیز در مقایسه با جعبه های ساخته شده از فلزات یا عناصر دیگر، راحت تر تمیز می شوند. بنابراین، حتی در صورت ریزش، ممکن است راحت تر تمیز شوند و بهداشت حفظ شوند.


سبزیجات و میوه ها


حمل و نقل میوه ها و سبزیجات در فواصل طولانی نیاز به مراقبت ویژه دارد زیرا این میوه ها فاسد شدنی هستند و به راحتی تحت تأثیر شرایط آب و هوایی قرار می گیرند. جعبه های ساخته شده از پلاستیک انتخاب های محبوبی برای حمل و نقل این کالاها هستند، زیرا فشرده و مقاوم در برابر عوامل بازدارنده خارجی هستند. هر روز، انواع میوه ها و سبزیجات، در جعبه های پلاستیکی، از مزارع و باغ ها به فروشگاه ها و بازارها حمل می شود. در خرید میوه و سبزیجات، این جعبه ها ممکن است قبل از حمل و نقل بیشتر به بازارها در سیستم های ذخیره سازی پالت داخلی ذخیره شوند.

مطلب پیشنهادی : سیستم های قفسه بندی پالت در انبارها

در خواربارفروشی ها و فروشگاه ها


صنعت خواربارفروشی یکی دیگر از حوزه های اصلی است که به طور گسترده از جعبه ها برای ذخیره و حمل و نقل اقلام مواد غذایی و همچنین کمک به مشتریان و کارکنان برای حمل آسان آنها در سوپرمارکت ها استفاده می کند. این جعبه ها را می توان با اقلام خواربار بسته بندی شده پر کرد و به طور موثر به فروشگاه ها و بازارها عرضه کرد. دوام و انعطاف پذیری این جعبه ها تضمین می کند که حتی اقلام مواد غذایی حجیم را می توان به راحتی و بدون هیچ گونه ساییدگی حمل کرد. این ها همچنین ممکن است در فروشگاه ها یا سوپرمارکت ها بدون هیچ مشکلی ذخیره شوند.


جمع بندی 


سبد ها یا جعبه های پلاستیکی در تمام مدت توسط تعدادی از صنایع برای بهبود فرآیند عرضه و سهولت حمل و نقل و ذخیره سازی استفاده شده است.در تکین پلاست انواعی از سبد های پلاستیکی وجود دارد که می توانید بصورت آنلاین سفارش دهید.
 

ارسال نظر
verification