در این مطلب از تکین پلاست قصد داریم به کاربرد های باکس پالت پلاستیکی که نسبت به پالت پلاستیکی محصول جدید تر و نوآوری جدید در عرصه پلاستیک و صنایع بسته بندی است، بپردازیم؛


باکس پالت پلاستیکی چیست؟


باکس پالت محصولی است که نوع کاربری حمل و نقل آن همانند پالت پلاستیکی می باشد به نحوی که یک باکس پالت پلاستیکی با لیفتراک ،جک پالت دستی  و با استاکر قابل حمل می باشد، اما تفاوت باکس پالت با پالت پلاستیکی وجود دیواره ها روی کفی پالت و همچنین یک سقف است. به عبارتی یک باکس پالت از چهار دیوار، یک سقف و یک پالت تشکیل شده است.(گاها باکس پالت ها بصورت چرخ دار نیز به بازار عرضه می شوند که به راحتی بصورت دستی جابجا می شوند، و در سالن های تولید این مدل بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، در مکان هایی که کوچک هستند و امکان رفت و آمد لیفتراک یا استاکر نمی باشد وجود چهار چرخ زیر باکس پالت باعث شده که کار لیفتراک و جک پالت و استاکر را انجام دهد و این خلا را برطرف کند).


کاربردهای باکس پالت پلاستیکی در صنایع 


 باکس پالت نسبت به پالت پلاستیکی تنوع کمتری دارد اما این دلیل نمی شود که کاربرد باکس پالت در عرصه حمل و نقل و جابجایی کالاها و سردخانه ها محدود باشد، باکس پالت کاربرد های وسیعی در زمینه سردخانه، کشاورزی، در زمینه سالن تولید و غیره دارد.


حمل و نقل محصولات کشاورزی 


امروزه یکی از پرکاربردترین عرصه هایی که باکس پالت در آن خودنمایی می کند، حمل محصولات کشاورزی به اروپا از طریق این نوع پالت ها می باشد. محصولاتی مانند سیفی جات و میوه ها مثل میوه هندوانه، خربزه، طالبی، سیب، کیوی و دیگر میوه هایی که طرفداران زیاد در کشورهای اروپایی و خلیج فارس دارند، تمام این میوه ها با باکس پالت ارسال می گردند. بدلیل وجود دیواره هایی که این نوع پالت دارد. اغلب ارتفاع دیواره باکس پالت بین هفتادوشش سانتیمتر تا نود سانتیمتراست.
چیدمان زیادی را می توان در آنها قرار داد. به نوعی ارسال میوه جات و سیفی جات با باکس پالت نه تنها ساده و راحت است، بلکه محصولات صحیح و سالم به مقاصد صادراتی خود با کمترین خرابی و تلفات می رسند. همچنین درب باکس پالت باعث امنیت آن محصول می شود به نحوی که از ورود موریانه، موش و دیگر موجودات جلوگیری میکند. 


باکس پالت پلاستیکی در سردخانه ها


کاربرد باکس پالت علاوه بر بخش کشاورزی در بخش سردخانه پرکاربرد می باشد، مخصوصا باکس پالت های چرخدار که هم حمل و نقل ساده ای دارند و هم گنجایش خوبی دارند.


استفاده باکس پالت در شرکت های مونتاژکار


یکی دیگر از کاربرد های باکس پالت این می باشد که در شرکت های مونتاژ کار به وفور مورد استفاده میگردد، این شرکت ها از باکس پالت برای جابجایی قطعات نیمه ساخته و ملزومات بسته بندیشان استفاده می کنند.


باکس پالت پلاستیکی در صنایع بهداشتی 


باکس پالت برای طبقه بندی محصولات بهداشتی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد چون نه تنها کاملا بهداشتی می باشد بلکه حمل آن ها بسیار راحت تر می باشد. 
با تمام تعاریف و توضیحاتی که در مورد کاربرد باکس پالت شد می توان به این محصول جدید  اعتبار خوبی داد می توان گفت محصولی نمی باشد که بزودی از کاربرد و استفاده بیافتد و روز به روز کاربرد آن در صنایع مختلف بیشتر احراز می شود و جزیی جدایی ناپذیر در صنعت حمل و نقل و بسته بندی و پلاستیک روز دنیا است.
 

ارسال نظر
verification