جرثقیل سقفی معمولا یکی از مهمترین دستگاه هایی می باشد که یک تولید کننده باید به آن اهمیت بدهد و در طراحی سوله و طراحی جای گذاری دستگاه ها می بایست توجه کند. این دستگاه و یا ابزار در کارخانجات صنعت تزریق پلاستیک اهمیت دو چنداندی دارد، یعنی درواقع میشه گفت اگر یک واحد تولید بدون درنظرگرفتن این ابزار مهم راه اندازی شود قطعا در روند کار به مشکل بر می خورد. در صنعت تزریق پلاستیک و در راه اندازی خط تولید دو چیز لازم و ملزوم یکدیگرند. 

 

  • ۱- دستگاه تزریق
  • ۲- قالب قطعه مورد نظر

 

یعنی هر وقت بخواهید قطعه ای رو تولید کنید باید قالب مورد نظر را در دستگاه تزریق نصب و راه اندازی کنید تا کار انجام شود. اما نکته اینجا هست که قالب های تزریق بشدت سنگین می باشند یعنی بستگی به نوع قطعه دارد. 

 


بعنوان مثال قالب های پالت پلاستیکی دارای وزن های بسیار بالایی هستند ، وزن این قالب ها از ۷ تن شروع می شود و‌تا ۴۰ تن نیز وزن دارد. پس برای جابجایی این قالب ها و نصب در دستگاه ها حتما باید از جرثقیل سقفی استفاده کرد. 

 


بعضی از تازه کار ها یک اشتباه بسیار بزگی می کنند، و گمان می برند که بجای سرمایه گذاری و خرید این ابزار، در هر زمان که نیاز داشته باشند از جرثقیل های اجاره ای استفاده کنند. در اینجا به دو‌مشکل میخورند: یکی از مشکلات این هست که بدلیل تکرار مکررات و‌ تعویض خط تولید هزینه ای که پرداخت می کنند در بلند مدت از هزینه خرید جرثقیل بیشتر می شود و مشکل دیگر این میباشد که جرثقیل بدلیل ویژگی ای که کاملا عمود بر دستگاه می باشد واحد فنی شما تسلط بیشتری به نصب قالب دارد و‌کار دقیق تر صورت می پذیرد. و همچنین شما با یک خرید این ابزار هیچ وقت هزینه ای برای استفاده از جرثقیل نمی دهید و هیچ نگرانی از بابت جابجایی قالب ها هیچگاه نخواهید داشت.
پس نتیجه میگیریم یه واحد تولید علی الخصوص  واحدی تولید کننده پالت باید و حتما قبل از راه اندازی به فکر خرید این ابزار راهگشا باشد. 


فقط یک نکته دارد زمانی که شما میخ‌واهید این ابزار را تهیه کنید حتما باید قدرت و استحکام ستون سوله ها را  بررسی فرمایید چون اگر ستون ها ضعیف باشند و توان تحمل ۳۰ تن بار را نداشته باشند به مشکل می خورند و حتما باید ستون این سوله ها قبل از خرید جرثقیل تقویت شود. 


در راه اندازی یک کار خانه بسیار نکته های ریزی وجود دارند که اگر به حتی یکی ازین نکته ها توجه نشود با شک روبرو می شوید، پس بهتر هست همیشه با افراد با تجربه مشورت کنید و همچنین هر کار را به یک کارشناس خبره دهید برای اجتناب از هر گونه مشکل، یا حداقل به میزان خطر و مشکل را به کمترین میزان خود برسانید.

ارسال نظر
verification