چیدمان و ذخیره سازی مناسب پالت ها، محل کار ایمن را برای شما و کارمندانتان تضمین می کند. نحوه چیدمان و نگهداری پالت های پلاستیکی خود نیز در حفظ شرایط خوب محصولات شما بسیار مهم است.

با این حال، بهترین روش ذخیره سازی پالت های پلاستیکی به این 3 معیار بستگی دارد:

 

  1. هر چند وقت یکبار نیاز به دسترسی به آن دارید
  2. وزن بار و فضای موجود.
  3. درباره روش های مختلف انباشتن پالت بیشتر بدانید.

راه حل های ذخیره سازی پالت ها 

پالت های بارگذاری شده 



با پالت های بارگذاری شده، نوع انبار و زمانی که نیاز به دسترسی به آن دارید، بزرگ ترین نکته است، به خصوص اگر با کالاهای فاسد شدنی کار می کنید، مانند داروها یا مواد غذایی.

مطلب پیشنهادی : روش های بسته بندی پالت 

سیستم ذخیره سازی FIFO : در صنایع دارویی و غذایی، پالت ها باید به گونه ای ذخیره شوند که قدیمی ترین محصولات ابتدا چیده شوند.

سیستم LIFO: برعکس، جایی که پالت ها روی هم چیده می شوند و کالای بالای آن ابتدا انتخاب می شود.

 ذخیره سازی پالت های بدون بار


اگرچه نیازی به محافظت از هر چیزی که روی پالت بارگذاری شده است ندارید، هنوز هم تعدادی از ملاحظات ایمنی هنگام نگهداری پالت های بدون بار وجود دارد.

چگونه باید پالت های خود را ذخیره و روی هم قرار دهید؟

حداکثر ارتفاع: هرچه بار بلندتر باشد، خطرناک تر می شود. سقوط تعداد زیادی از پالت ها از ارتفاع می تواند صدمات قابل توجهی به افراد نزدیک وارد کند.
اندازه پالت: انواع مختلف پالت ها باید به طور جداگانه ذخیره شوند تا احتمال سقوط کمتر شود.
وضعیت پالت: در حالی که آویزان کردن به پالت های آسیب دیده ممکن است وسوسه انگیز باشد، آنها همچنین به احتمال زیاد باعث  فروریختن آن می شوند. در جایی که پالت‌های آسیب‌دیده میخ‌هایشان بیرون زده یا خرد شده‌اند، در صورت افتادن می‌توانند آسیب بیشتری وارد کنند.
شرایط آب و هوایی: به ویژه پالت های چوبی در صورت خیس شدن یا نگهداری در شرایط مرطوب مستعد ابتلا به کپک و کپک هستند. اگر بخواهند در صنایعی که بهداشت در آنها بسیار مهم است، مانند بخش داروسازی استفاده شوند، مشکلاتی ایجاد می کند.
خطر آتش‌سوزی: پالت‌های چوبی در هر جایی که روی هم چیده می‌شوند، خطر آتش‌سوزی را به همراه دارند و ترتیبات ذخیره‌سازی شما باید مطابق با قوانین ایمنی محلی باشد.

در مورد پالت‌های بدون بار، برخی از نگرانی‌هایی که باید در نظر گرفته شوند، به مواد مورد استفاده و نحوه نگهداری آن‌ها برمی‌گردد.

 

برای رفع مشکلات احتمالی که ذکر شد، پالت پلاستیکی جایگزین مناسبی برای چوب در صنایعی هستند که به بهداشت متکی هستند، زیرا ذاتاً در برابر قالب و آفات مقاوم هستند. همچنین در هنگام استفاده از پلاستیک هیچ خطری برای ترکیدن یا شل شدن ناخن وجود ندارد.


قاب های قفسه پالت در یک انبار


قفسه بندی پالت رایج ترین گزینه و چیزی است که مردم هنگام تصویربرداری از یک انبار به آن فکر می کنند. انواع مختلفی وجود دارد، از جمله:

  • قفسه بندی تک عمق.
  • قفسه دو عمق.
  • قفسه بندی جریان تسمه نقاله.
  • قفسه درایو.


بسته به تنظیمات، قفسه بندی می تواند یک سیستم FIFO یا LIFO را امکان پذیر کند و از ارائه شکاف های جداگانه برای هر پالت گرفته تا سیستم های تسمه نقاله خودکار که در آن انبار به طور خودکار به موقعیت خود منتقل می شود، باشد.

انباشته شدن بصورت بلوکی


هنگام انباشتن پالت های پلاستیکی بلوک، پالت های بارگذاری شده مستقیماً روی زمین انباشته می شوند. انباشتن بلوک یک سیستم LIFO است. انباشتن بلوک شکلی از ذخیره سازی پالت شده است که به هیچ نوع تجهیزات ذخیره سازی نیاز ندارد و در عوض پالت های بارگذاری شده مستقیماً روی زمین قرار می گیرند و در پشته ها تا حداکثر ارتفاع ذخیره سازی پایدار ساخته می شوند. خطوط برای اطمینان از دسترسی به واحدهای مختلف انبارداری (SKU) ایجاد شده است.

این واقعیت که انباشتن بلوک با مدیریت موجودی LIFO (آخرین در اولین خروجی) کار می کند یکی از محدودیت های آن است. اگر این همان کاری است که می خواهید انجام دهید، پس می تواند برای شما کارساز باشد. اما اگر مدیریت LIFO موجودی شما آن چیزی نیست که می خواهید، دسترسی مشکل بزرگی خواهد بود.

 

آنها معمولاً در بلوک های کوچک روی هم چیده می شوند، مانند سه واحد ارتفاع و سه واحد عرض.

با توجه به اینکه هیچ هزینه ای برای خرید، نصب و نگهداری قفسه وجود ندارد، گزینه بسیار ارزان تری است. با این حال، بدون حرکت دادن پالت‌های بالا، نمی‌توانید به پالت‌های پایینی برسید. آنهایی که در زیر قرار دارند نیز باید بتوانند وزن کالا را در بالا تحمل کنند.

هنگامی که به درستی برنامه ریزی شده باشد، و دسترسی و دید محصولات به خوبی برنامه ریزی شده باشد، انباشتن بلوک می تواند یک مزیت بزرگ باشد و حتی بهتر از قفسه بندی پالت کار کند.

قاب های انباشته پالت


قاب های انباشته پالت اجازه می دهد تا یک تنظیم مشابه برای جلوگیری از انباشته شدن اما با پشتیبانی از وزن اضافه شود. انباشته پالت در بین هر پالت قرار می گیرد و وزن زیادی را تحمل می کند، بنابراین پالت ها را می توان در بالای آن ذخیره کرد و همینطور تا ارتفاع بیشتری نسبت به انباشتن بلوک های سنتی قرار می گیرد.

 


پرسش‌های متداول برای چیدن و ذخیره‌سازی پالت


روش صحیح چیدن پالت ها چیست؟

به طور کلی، سنگین ترین در پایین می رود. این برای زمانی که شما در حال بارگیری پالت های پلاستیکی هستید صدق می کند. این اجازه می دهد تا وزن به بهترین شکل توزیع شود زیرا پایین، سنگین ترین پالت، پالت های سبک تر را که روی آن انباشته شده اند، پشتیبانی می کند.

چگونه پالت ها را روی هم نمی گذارید؟

طبق دستورالعمل‌های SafeWork NSW Pallet Racking، قفسه‌های خارج از شاقول که عمودی نیستند، مهاربندی‌های قفسه‌ای آسیب‌دیده، اتصالات کف از دست رفته یا آسیب‌دیده، اتصالات نامناسب یا آسیب‌دیده، پایه‌های ایستاده آسیب‌دیده، پیچ‌های لنگر شل که قفسه‌ها را محکم می‌کنند، اتصالات تیرهای از دست رفته یا گیره های ایمنی، تیرهای بارگذاری شده، تیرهای آسیب دیده یا جوش، همگی شرایط ناایمن و آسیب احتمالی را ایجاد می کنند و باید به درستی بررسی شوند.

آیا چک لیست بازرسی قفسه بندی پالت انبار دارید؟

داشتن تجهیزات قفسه بندی حیاتی در شرایط 100٪ همیشه و داشتن مراحلی برای اطمینان از اینکه پالت های شما همیشه به درستی ذخیره می شوند ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر، چک لیست بازرسی قفسه پالت ما را مشاهده کنید.
 

ارسال نظر
verification