در دنیای بدون بسته‌بندی صنعتی، کالاها به سادگی روی یک پالت بارگیری می‌شوند، با طناب (یا مواد ناکافی دیگر) که می‌تواند آن‌ها را به‌طور مبهم در کنار هم نگه دارد، بسته می‌شوند و روی یک کامیون بارگیری می‌شوند تا از طریق خطوط دولتی حمل شوند.

حرکت مداوم کالاها را به هم می زد. بارش می تواند به محصولات آسیب برساند و آنها را خیس کند - در صورت تحویل به فروشگاه های خرده فروشی، مراکز توزیع یا درب مشتریان آسیب دیده و غیرقابل استفاده شوند.

انواع دیگری از بسته بندی نیز وجود دارد، مانند بسته بندی مصرف کننده. بسته بندی مصرف کننده برای محافظت از تک تک محصولات یا مواردی از محصولات طراحی شده است. جعبه های مارک دار در قفسه های فروشگاه حاوی یک محصول نوعی بسته بندی مصرف کننده است. پس از باز شدن جعبه، ممکن است یک ظرف در بسته در بسته وجود داشته باشد. تمام این موارد بسته بندی مصرف کننده اولیه و ثانویه محسوب می شوند.

بسته بندی صنعتی چیست؟

 

بسته بندی برای هر صنعتی ضروری است. این امکان پذیر نیست که محصولی را به تنهایی تحویل بگیرید، آن را به مشتریان ارسال کنید و انتظار داشته باشید که در طول مسیر با مشکل مواجه نشود.

بسته بندی صنعتی معمولاً از بسته بندی مصرف کننده جدا است، اما گاهی اوقات با هم همپوشانی دارند. بسته بندی صنعتی اغلب در فرآیندهای تولید و توزیع استفاده می شود. جابجایی مواد خام یا کالاهایی که به طور کامل از یک مرکز به کارخانه دیگر پردازش نشده اند، اغلب از نوعی بسته بندی صنعتی برای ذخیره سازی و حمل و نقل استفاده می کنند. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جعبه های بزرگ و ملحفه گرفته تا کیسه های کشسان.

هنگامی که بسته بندی صنعتی با بسته بندی مصرف کننده ترکیب می شود، اغلب از یک مرکز توزیع یا تولید به یک مکان خرده فروشی می رسد. محصولات تا رسیدن به فروشگاه با بسته بندی صنعتی ایمن می شوند و سپس برای قفسه های فروشگاه باز و بسته بندی می شوند. در این شرایط، پالت‌های بسته‌بندی شده با بسته‌بندی کششی اغلب باز می‌شوند و جعبه‌های بسته‌بندی اصلی کالاها برای قرار دادن محصولات جداگانه در قفسه باز و تخلیه می‌شوند. در این سناریو، بسته بندی کششی اطراف پالت و جعبه های موجدار Master pack نوعی بسته بندی صنعتی است که برای یکپارچه سازی و محافظت از محصولات در بسته اصلی استفاده می شود.


بسته بندی صنعتی چه تفاوتی با سایر انواع بسته بندی دارد؟


بیایید از یک مثال برای مقایسه بسته بندی مصرف کننده با بسته بندی صنعتی استفاده کنیم. بگویید که یک شرکت نوشیدنی هستید که کولا، سلتزر، شراب یا هر چیز دیگری را به شکل مایع تولید می کند. چگونه آن نوع محصول را تهیه می کنید تا برای مشتریان شما جذاب به نظر برسد؟ با قرار دادن آن در قوطی، بطری یا ظرفی با طراحی جذاب و چشم نواز که افراد را به خرید آن ترغیب می کند. این بسته بندی محافظ است اما اهداف دیگری به جز محافظت از محصول دارد. جذابیت و تازگی چشم، با مواد غیرقابل دستکاری برای جذب مشتری؛ این بسته بندی مصرف کننده است.

بسته بندی صنعتی روشی است که شما محصول خود را از اینجا به آنجا می رسانید. با استفاده از تجهیزات بسته بندی صنعتی برای بسته بندی ایمن و بسته بندی کالاها به منظور مناسب ساختن آنها برای حمل و نقل، می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها در طول حمل و نقل یک تکه باقی می مانند. بسته بندی صنعتی باید کاربردی و محافظ باشد - به ندرت نیاز به رنگ های زرق و برق دار یا طرح های تکان دهنده دارد. اگرچه مواد صنعتی را می توان مارک تجاری کرد، بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند این کار را نکنند مگر اینکه بسته بندی به چشم مشتریان بالقوه برسد.

از چه موادی برای بسته بندی صنعتی استفاده می شود؟


مواد بسته بندی صنعتی بسیار زیاد و متنوع است. دو نوع بسته بندی کوچک و بسته بندی کششی است. برای برخی، اینها ممکن است شبیه به هم به نظر برسند - اما این دو پوشش دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و برای اهداف متفاوتی استفاده می شوند. چندین ظروف و مواد دیگر نیز برای بسته بندی صنعتی استفاده می شود. در زیر چند مورد برای در نظر گرفتن وجود دارد.


بسته بندی هیت شرینک می تواند به عنوان بسته بندی مصرف کننده یا بسته بندی صنعتی استفاده شود. روکش حرارتی نازک‌تر جعبه‌های مصرف‌کننده را برای محافظت بیشتر می‌پوشاند. همچنین می توان از نوارهای کوچک در اطراف درب بطری ها برای بسته بندی مصرف کننده استفاده کرد. در یک محیط صنعتی، روکش حرارتی ضخیم اجسام بزرگ یا یکپارچه را می پوشاند و محافظت می کند. برای این کار، از یک فیلم شرینک پلی اتیلن، اغلب با ضخامت بیش از 3 میل، استفاده می شود.


استرچ روپ اغلب با روکش کوچک اشتباه گرفته می شود زیرا برای بسته بندی کالاها استفاده می شود و عموما از پلاستیک LLDPE ساخته شده است، اما آرایش و اهداف آن بسیار متفاوت است. روکش استرچ دور محصولات کشیده شده و محکم کشیده می شود تا جعبه ها و سایر کالاها را در جای خود نگه دارد. هدف از این ماده محافظت از کالاها در برابر آسیب دیدن در حین حمل و نقل و نگهداری است. استفاده از دستگاه استرچ راپ می تواند بارهای بسته بندی را کارآمدتر و یکنواخت تر کند.


تسمه برای کمک به ایمن کردن جعبه های فردی با اجسام سنگین یا بارهای کامل پالت محصولات استفاده می شود. برای کمک به ایمن کردن محصولات فردی، از تسمه پلی پروپیلن استفاده می شود. برای بسته بندی با حجم بالاتر، از دستگاه تسمه کش برای اعمال مواد استفاده می شود.

یک تسمه فلزی یا پلی استر برای کمک به ایمن سازی و تثبیت بارها برای پالت های بزرگ و سنگین استفاده می شود. تسمه فلزی با کشنده و
یک گیره برای محکم کردن هر انتها روی هم. تسمه پلی استر یک گزینه ارزان‌تر است که در مقایسه با حفظ بار قابل مقایسه است. کشش‌کننده‌ها و چین‌کننده‌ها را می‌توان با تسمه‌های پلی استر استفاده کرد، اما ابزارهای جوشکاری دستی اغلب برای حجم‌های بالاتر ترجیح داده می‌شوند. ابزار دستی تسمه دور بار را محکم می کند و انتهای باز را به هم جوش می دهد.


از بوکس هم برای بسته بندی مصرفی و هم برای بسته بندی صنعتی استفاده می شود. بسته بندی مقوایی سبک تر در برنامه های بسته بندی مصرف کننده محبوب است. اینها اغلب جعبه‌های چاپی کوچک‌تر برای قفسه‌های فروشگاه‌ها هستند که برای جذابیت چشم‌ها نام تجاری دارند. جعبه بسته بندی صنعتی تقریباً همیشه راه راه است و در بسیاری از موارد یک ظرف راه راه دو یا سه جداره است. راه راه به افزایش استحکام به جعبه کمک می کند و در حمل و نقل یا ذخیره بارهای سنگین کمک می کند.


جعبه، که بیشتر از چوب ساخته می شود، برای بسته بندی اقلام بزرگ و سنگین استفاده می شود. ماشین آلات برای مصارف صنعتی اغلب برای ذخیره سازی و حمل و نقل در چوب بسته بندی می شوند. چوب سفت و سخت به محافظت در برابر لیفتراک ها، جک های پالت و سایر رویدادهای بالقوه مضر کمک می کند.


درام ها/سطل های فله ظروف بزرگی برای نگهداری و حمل و نقل مایعات و سایر اشیاء هستند. درام ها اغلب از فلز یا پلاستیک ساخته می شوند، در حالی که سطل های فله ای از مواد راه راه سه جداره ساخته می شوند. هم درام ها و هم سطل های فله ای معمولا برای بسته بندی و نگهداری مواد خام استفاده می شوند.

طیف گسترده ای از مواد بسته بندی صنعتی دیگر نیز وجود دارد. هر ماده ای که محصولات را قبل از رسیدن به دست مشتری ایمن و محافظت کند، می تواند بسته بندی صنعتی در نظر گرفته شود.

بسته بندی صنعتی محافظ خاموشی است که می توانید برای محصولات خود استفاده کنید
بسته بندی صنعتی بسته بندی ساده و بی خاصیت است که در پشت صحنه استفاده می شود. به این صورت است که ما یک محصول - یا مقادیری از محصولات - را از نقطه A به نقطه B بدون آسیب می‌رسانیم. اگر مستقیماً از یک مرکز تولید یا توزیع به مشتری ارسال شود، بسته بندی مصرف کننده و صنعتی را می توان با هم استفاده کرد.

بسته بندی صنعتی یک علم، فرآیندی بسیار فنی و درگیر است که در صورت رسیدن به حجم کافی از ماشین آلات خاصی استفاده می کند. اگر تشخیص نوع صحیح پیچیده به نظر می رسد، 


 

ارسال نظر
verification