در ابتدا این نکته را یاداور می شویم که با بررسی تمام نکات انتخاب درست پالت پلاستیکی، باز هم نیاز است تا مشاوره قبل از خرید پالت مورد نظر را از کارشناسان فروش دریافت کنید. و در مورد چند مورد اصلی مانند: " هدف از خرید پالتتان چیست؟" ،" در چه واحدی از شرکتتان قصد استفاده از پالت را دارید؟" و یا" نوع ابزارحمل و نقل شما چیست؟"
صحبت کنید.


کارشناسان فروش تکین پلاست آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرید پالت مورد نظرتان هستند 


تماس با کارشناسان فروش تکین پلاست

 

با این حال چند نکته مهم  در خصوص خرید پالت پلاستیکی را در این مطلب از تکین پلاست برایتان بازگو میکنیم تا بتوانید با الگوریتم دقیق پالت پلاستیکی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. 
قبل از خرید پالت به موارد زیر پاسخ دهید ؛


پالت در کدام واحد قرار است استفاده شود؟


معمولا پالت هایی که در واحد صادرات استفاده می شوند با پالت هایی که در انبار محصول استفاده می شوند و یا پالت سردخانه ‌متفاوت است. 

 


از چه وسیله ای برای جابجایی پالت ها استفاده می کنید؟


پالت ها بعضا یا لیفتراک خور هستند یا جک پالت خور یا استاکر خور یا هر سه قابلیت را دارند.حتما وسیله ایی که برای جابجایی پالت قصد دارید استفاده کنید درنظر داشته باشید.

 


چه مقدار باری می خواهید روی پالت بارگذاری کنید؟


پالت ها برای وزن ها و کاربرد های مختلفی تولید می شوند بعضی از پالت ها برای وزن های سنگین تولید شده اند و بعضی از آن ها برای وزن های پایین و اصطلاح سبک بار، بنابراین وزنی که می خواهید روی پالت قرار دهید مد نظراتان باشد.

 


در کف کارخانه پالت ها را چینش می کنید یا در قفسه؟


نوع پالت های قفسه با پالت هایی که در کف سالن قرار میگیرند متفاوت هست، پس حواستان به این نکته باشد.

 

محل نگهداری پالت ها در فضای باز هست یا در سالن؟


اگر محل نگهداری پالت در فضای باز است باید پالت یووی(UV) خریداری شود و با پالتی که درفضای بسته استفاده می شود متفاوت هست.

 

فضای زیادی را برای محل نگهداری پالت ها دارید یا خیر؟


پالت هایی که برای فضاهای کوچک هستند متفاوت هستند و آن پالت ها داخل هم میروند که فضای زیادی نگیرند پس با پالت هایی که روی هم قرار میگیرند متفاوت هستند.

 


چه مدت زمان قصد استفاده از پالت پلاستیکی را دارید؟


اگر قصد استفاده طولانی مدت از یک پالت را دارید باید پالت درجه یک که مواد خالص دارد و حداقل ۱۲ کیلو وزن دارد، خرید کنید و اگر مدت کوتاهی قصد استفاده دارید می توانید یک پالت ارزان تهیه کنید

 


گردش هوا در زیر پالت برایتان مهم هست یا خیر؟


اگر قصد دارید که هوا یا برودت در زیر پالت جریان داشته باشد باید از یک پالت پلاستیکی مشبک استفاده کنید چون پالت پلاستیکی مسطح جلوی گردش هوا و انتقال برودت از زیر پالت به محصول روی آن را می گیرد.
 

در انبار های بزرگی که در تمام سطح ایران وجود دارند برای جابه جایی کالاها درآن مشکلات زیادی وجود دارد.
شرکت ها و کارخانجاتی که در جابه جایی محصولاتشان از پالت های پلاستیکی استفاده می کنند که با این کار هزینه حمل و نقل خود را کاهش می دهند و همینطور سرعت کارشان را بالا تر می برند.
پالت پلاستیکی مانند اسب کاری بسیارقوی می مانند. از آن ها برای کارهای  مداوم و سخت ساخته شده اند پالت پلاستیکی برای جابجایی سنگین ترین کالا ها استفاده می شود. پالت های پلاستیکی نقش حیاتی را در پشتیبانی و جابجا کردن کالاها ایفا می کنند.
پالت های پلاستیکی بهترین انتخاب برای حمل کالاهای کارخانه ای و کالاهایی با حجم بزرگ و وزن سنگین است که می توان به راحتی این کار را با پالت ها انجام داد ولی باید آن ها را به درستی انتخاب کرد و در انتخاب نوع پالت بسیار دقت کرد.

انتخاب درست پالت پلاستیکی

 

برخی از شرکت ها در انتخاب پالت پلاستیکی هایشان به سیستم های پخش و نوع انبارشان توجه می کنند. در بعضی دیگر از موارد مصرف کنندگان پالت ها، جنبه منفی و مثبت پالت را می سنجند و بعد از آن تصمیم به انتخاب پالت می گیرند و با توجه به نیازشان آن را پسند می کنند.
پالت چوبی یکی از انواع سنتی پالت می باشد که همینطور جزو محبوب ترین آن ها نیز است.  
پالت چوبی از طول عمر نسبتا بالایی برخوردار هستند و همینطور قدرت بالایی برای حمل 1 تن کالا را دارد و از همه آن مهم تر، قیمت آن نسبت به پالت پلاستیکی یا پالت های فلزی و پالت های آلمینیومی پایین تر می باشد.
اما یکی از نکته های منفی آن مواردی مثل آتش سوزی یا پوسیدگی و یاعدم رعایت بهداشت است.
اکثر کارخانجات از پالت های چهار طرفه استفاده می کنند. پالت های چهار طرفه به معنی این است که از هر چهار طرف بتوانید پالت ها را با لیفتراک جابجا نمایید. نکته دیگر در انتخاب انواع پالت ها مخصوصا پالت پلاستیکی، اندازه تحمل وزن بار می باشد که شما باید با توجه به میزان وزن بار خود آن را انتخاب کنید.

ارسال نظر
verification