خط تولید جدید پالت پلاستیکی تکین پلاست 

راه اندازی و ایجاد خط تولید پالت پلاستیکی با بروزترین دستگاه تایوانی توسط تکین پلاست دستاوردی دیگر و خدمت بزرگ‌شرکت‌تکین پلاست پاسارگاد می باشد. 
این خط تولید ۱۲ نفر از جوانان غیور کشور را به صورت مستقیم استخدام و مشغول به کار کرده است، و همچنین تعداد ۳۰ نفر بصورت پیمانی و غیر مستقیم از این سرمایه گذاری عظیم ارتزاق می کنند. در حال حاضر برنامه شرکت تکین پلاست تولید پالت پلاستیکی است اگر چه این شرکت می تواند قطعات دیگری تولید کند اما با توجه به نیاز کشور تنها برنامه تولید پالت پلاستیکی دارد. 


خوراک این خط تولید  ماهانه ۶۰۰ تن مواد پلی اتیلن می باشد و سالانه حدود هفت هزار تن می باشد. لذا همین آمار و‌ارقام نشان از بزرگی این پروژه می باشد و چه کمک بزرگی به اقتصاد استان قزوین و همچنین کشور می کند. امید است مسولان استان قزوین و کشور قدر تولید کنندگانی که به این شکل برای سربلندی کشورشان سرمایه گذاری می کنند را بدانند و همواره پشتیبان این شرکت ها باشد. 


تولید کنندگان پالت پلاستیکی ریسک بسیار بزرگی را همواره بر دوش می کشند به این دلیل که صنعت نوپایی هستند و همواره در حال تلاش هستند تا آسیب های کمتری را به محیط زیست وارد کنند.

 
در فرایند تولید پالت می توان مقداری از پلاستیک هایی که در محیط زیست رها می شوند استفاده کرد و این عمل کمک شایان و بسیار بزرگی به محیط زیست کشورمان کرد و همچنین باعث می شود کارخانجات تولیدی از پالت چوبی کمتر استفاده کنند و از قطع درختان جلوگیری شود. 


در حال حاضر شرکت تکین پلاست ۸۰ کارگر استخدامی که تحت پوشش تامین اجتماعی دارد و هدف گذاری آنها تا پایان سال ۱۴۰۳ ایجاد کار آفرینی و اشتغال زایی برای ۱۷۰ نفر بصورت مستقیم و ۳۶۰ نفر بصورت پیمانی و غیرمستقیم را دارد. نکته جالب در این هدف گذاری این است که تمام این نیروها تنها در بخش تولید پالت پلاستیکی مشغول می شوند و دیگر بخش ها مثل واحد سبد پلاستیکی و لوازم خانگی هم نیز در دست اقدام می باشد.
اگر یه نیم نگاهی نسبت به سرمایه گذاری های کشور از سال ۱۴۰۰ تا امروز کنیم متوجه می شویم که حجم سرمایه گذاری بشدت پایین آمده است و بزرگترین دلیل این رکود سرمایه گذاری در بخش تولید، مربوط به سیاست های دولت می شود. که شرکت تکین پلاست نیز یکی از همین متضرر های بزرگ است. ون با وضع قوانین جدید دولت که نه تنها هیچ کمکی به بخش تولید نکرده است بلکه با وضع تعرفه سنگین واردات خطوط تولید و ... باعث شده که سرمایه گذاری بشدت کاهش پیدا کند به همین دلیل می توان سرمایه گذاری بزرگ تکین پلاست را در زمینه تولید پالت غنیمت شمرد و حداقل کار دولت عدم سنگ اندازی در امور تولید شود.


چند نکته در خصوص تفاوت خط تولید جدید پالت پلاستیکی این شرکت با سایر خطوط تولید پالت


مصرف برق بسیار پایین نسبت به دیگر خطوط. این عدم مصرف برق بالا بخاطر وجود سروو موتور در دستگاه می باشد که از روشن بودن همزمانی موتورها جلوگیری کرده است. 
دقت بالا در تزریق پالت: این دستگاه بدلیل ظرافت در شکل گیری سیلندر ها و نازل ها و‌همچنین سرعت عمل بالای دستگاه باعث شده که در تولید پالت پلاستیکی بالاترین دقت را داشته باشد. 
آلایندگی پایین: این دستگاه بدلیل دما پایین باعث می شود روغن هیدرولیک موجود در دستگاه تبخیر بسیار بسیار پایینی داشته باشد که این دلیل سبب شده روغن کمی تبخیر شود و برای تولید پالت دیگر آلایندگی به نزدیک صفر برسد.

 

 

ارسال نظر
verification