تولیدکنندگان پالت پلاستیکی معمولی باید از ابزار خاصی برای آزمایش استحکام ساختاری محصولات پالت پلاستیکی پس از خارج شدن هر دسته از محصولات استفاده کنند. این تست برای تعیین مقاومت فشاری پالت های پلاستیکی و تست انباشته شدن پالت های پلاستیکی استفاده می شود. نتایج آزمایش می تواند به عنوان یک مرجع مهم برای تولیدکنندگان پالت پلاستیکی و جابجایی محموله های حمل و نقل لجستیک و همچنین مبنای مهمی برای طراحی سازه های پالت پلاستیکی مورد استفاده قرار گیرد.

آزمایش پالت های پلاستیکی عمدتاً شامل شاخص های مهم زیر است؛

1. تست عملکرد بازدارنده شعله پالت های پلاستیکی:

این آزمایش عمدتاً به استانداردهای آزمایش UL94، مجهز به تجهیزات تست ویژه برای 45 درجه و 90 درجه، ارتفاع فاصله شعله از پالت، تشخیص زمان سوختن و عملیات انعطاف پذیر است این عمدتا خواص بازدارنده شعله مواد پالت پلاستیکی را تشخیص می دهد. از طریق پنجره مشاهده تجهیزات، تشخیص اوج احتراق محصولات پالت پلاستیکی برای شرکت ها راحت است تا خواص بازدارنده شعله محصولات را درک کنند.

2. آزمایش شکل پذیری پالت پلاستیکی:

عمدتاً کشش و شکل پذیری مواد پالت پلاستیکی را آزمایش می کند تا مشخص کند که آیا پالت پلاستیکی مرجع مشکلاتی مانند ترک خوردگی و تغییر شکل در محیط کاربردی واقعی دارد یا خیر. یک نمونه استاندارد بگیرید، دو سر نمونه را ثابت کنید، نقاط علامت‌گذاری شده را بشمارید و نرخ تغییر شکل و ازدیاد طول را به‌صورت آنلاین محاسبه کنید.

3. تست دمای بالا و رطوبت بالا پالت های پلاستیکی:

واقعاً می تواند آسیب فیزیکی ناشی از محصولات پالت پلاستیکی را در محیط های آب و هوایی خشن مانند استفاده از نور خورشید، باران و شبنم و همرفت قوی یخ و برف بازتولید کند. این تست می تواند آسیب فیزیکی را از قبل پیش بینی و پیش بینی کند. جلوگیری از ثبات عملکرد پالت های پلاستیکی. برای اطمینان از پایداری محصول مورد استفاده در یک محیط پیچیده.

4. تست سایش پالت پلاستیکی:

دستگاه تست مجهز به یک چرخ سنگ زنی استاندارد استاندارد است و نمونه های پالت پلاستیکی را به صورت دوره ای مالش می دهد تا واقعاً استفاده در محل از محصول را شبیه سازی کند و آسیب به محصول در اثر اصطکاک با زمین را تعیین کند. عمر مفید محصول تمام طرح های پالت باید توسط یک مقام ذیصلاح آزمایش شوند تا اطمینان حاصل شود که با استانداردهای اروپایی و ISO مطابقت دارند که ظرفیت بار، بهداشت و دوام آنها را مشخص می کند.

بسیاری از مشتریان پالت اغلب گواهینامه ای را درخواست می کنند که شواهدی از آزمایش ها و نتایج آنها را ارائه دهد. تولیدکنندگان مواد غذایی و دارویی باید به تولیدکننده پالت و محدوده محصول اطمینان داشته باشند. تست بار بار کاری ایمن هر کالایی که برای بلند کردن استفاده می شود، باری است که می تواند بدون شکستگی حمل کند. پالت ها بسته به نوع کالایی که بارگیری می شوند، در صورت وجود کارتن های به هم پیوسته در داخل بار و سایر مکانیسم های پشتیبانی، می توانند تعدادی بار کار ایمن داشته باشند.

بطور کلی پالت را می توان به دو روش آزمایش کرد:

یک آزمایش اثبات برای تعیین ظرفیت بار آن برای شرایط و بار خاص، و یک آزمایش تخریب که پالت را بسیار فراتر از بار کاری ایمن آن بارگیری می کند و تا نابودی بارگیری می کند. در ابتدا، خود پالت نیازی به آزمایش ندارد. در مرحله طراحی، یک مدل محاسباتی از پالت را می توان با توجه به پاسخ های آزمایشی آن اصلاح کرد. در صورت لزوم، می توان از یک مدل فیزیکی کوچک شده برای تست های ثانویه استفاده کرد. با این حال، از آنجایی که پالت ها سازه های اصلی مانند ساختمان نیستند، بهتر است محصول نهایی را مستقیماً آزمایش کنید.

بهداشت تولیدکنندگان مواد غذایی و دارویی اذعان دارند که پالت های پلاستیکی تا حد زیادی بهداشتی ترین و همچنین مقرون به صرفه ترین روش برای جابجایی کالا هستند. آزمایش‌های بهداشتی روی پالت‌های چوبی در اروپا و آمریکای شمالی نشان داده است که آنها می‌توانند پاتوژن‌های مضر را در خود جای دهند. تمام سطوح روی یک پالت پلاستیکی باید صاف و مهر و موم شوند تا نتوانند توسط باکتری، کپک و گرد و غبار آلوده شوند.

پلیمرهای بکر یا بازیافتی با کیفیت بالا، مانند پلی اتیلن با چگالی بالا، که در پالت‌ها استفاده می‌شوند، باید نسبت به اسیدهای ضعیف‌تر، قلیایی‌ها و سایر مواد شیمیایی مقاوم باشند. این آزمایش باید اطمینان حاصل کند که هیچ بخش شلی از پالت یا سایر اجزای هر وسیله بالابر فرعی یا چرخ دستی وجود ندارد که ممکن است شکسته شود و باعث تصادف و جراحت شود. ماندگاری طول عمر یک پالت پلاستیکی متوسط می تواند تا پنج سال باشد، البته تا زمانی که طبق استانداردهای بین المللی تولید شود.

پالت باید بتواند تمام سختی های انبارداری و حمل و نقل را تحمل کند. آزمایشات برای بررسی دوام پالت در این انواع اساسی است: یک آزمایش ارتعاش تصادفی که اساساً شبیه سازی کامپیوتری تنش هایی است که یک پالت باید در طول حمل و نقل کالا تحمل کند. آزمایش فشرده سازی و خمشی که به تخمین استحکام و سفتی پالت تحت بار کمک می کند. این آزمایش ها باید شامل تجزیه و تحلیل خزش باشد تا ببیند پالت چگونه در طول زمان به فشارها و دماهای مختلف، به ویژه در محیط های خشن، واکنش نشان می دهد. آزمایش سقوط که در آن پالت حدود یک متر روی زمین می افتد. این بررسی می کند که گوشه ها و لبه ها چگونه به ضربه واکنش نشان می دهند. تست خلاء یا فشار کاهش یافته برای بررسی چگونگی مقاومت پالت ها در برابر فشارهای کم در طول حمل و نقل هوایی یا ارتفاعات بالا.

ارسال نظر
verification